Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Har termin 13 juli. Har hørt det uansett lønner seg med 100%, for så å ta litt ulønna permisjon. Antar det er flere av dere som gjør det på samme måte. Ser på kalenderen min da at dersom jeg tar mine tre uker før og seks uker etter, pluss de 25 felles ukene, og far tar sine 12 uker, da har vi kommet til midten av mai 2012. Tenker jeg riktig da at hvis vi tar litt ulønna permisjon hver da, og så tar ferie samtidig i juli, så kan poden begynne i barnehage 1 august? Jeg vet nesten ikke hva jeg lurer på. Vil vel bare ha bekreftelse på at det jeg tenker er riktig :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Ja du tenker riktig, husk at du også kan ta ut 4 uker og 1 dag ferie i år etter de 6 ukene du MÅ ha og da forskyve permisjonen med tilsvarende antall dager/uker..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Bare husk på at dere mister retten til barn-syke dager og egen sykedager dersom dere tar ut ulønnet permisjon. Er mange som ikke tenker på dette og derfor må trekkes i lønn må poden har første sykedag rett etter barnehagestart. Men ellers ser din "utregning" korrekt ut.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Jeg har flytta og begynt i ny jobb i februar, så jeg har vel egentlig ikke krav på ferie i år. Dvs, jeg får sikkert det, men får ikke lønn for det, siden jeg allerede har fått feriepengene mine. Ellers så er det riktig det med sykt-barn-dager. Hva om kun en av oss tar permisjon ulønnet? Da beholder jo den andre retten til betalt sykt-barn-dag. Eller?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Du har krav på ferie selvom du har begynt i ny jobb, men som du selv sier blir det "uten lønn" om du allerede har fått og bruk dine feriepenger fra forrige jobb. Om kun en av dere tar permisjon uten lønn vil den andre naturligvis beholde de goder (barn-syk-dag) en jobb medfører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå