Gå til innhold

Hva tenker du om mammaer som står og røyker og har barnevogn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tenker at så lenge de ikke sitter oppå ungen og røyker så er det vel i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de gør jo det når ungene sitter rett ved siden av eller kommer gråtende og inn i armkroken til mammaen. og når dere er ute får dere jo ikke vasket hendene og så tar derer i barnet med nikotinfingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun røyker og har barnevogn, eller at hun sitter og ser på avkommet i sandkassa mens hun røyker.

 

Hva tenker du at en skal tenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når foreldre først skal røyke, så er det vel mye bedre at de gjør dette utendørs enn innendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je tenker stakkars små barn som aldri får lukte hvordan en mamma skal lukte, men kun har den sure sigarettrøyk lukten å forbinde med mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyker... men aldri inne, aldri når jeg går med vogna eller når vi leker sammen . ja jeg kan ta meg en røyk når vi er på lekeplass eller noe sånt. men slukker den så fort det kommer andre med barn eller barnet kommer bort til meg..

 

har alltid med meg våtservietter og sånn liten med håndsprit...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ute enn inne, men jeg syns likevel det ser white trash ut. "Falt du, lille venn? Mamma skal bare stumpe røyken, så skal jeg komme og hjelpe deg ..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god mamma skal lukte blomster og hjemmelaget mat fra bunnen av.

 

Til H.I: Jeg tenker absolutt ingenting når jeg ser en mor røyke i nærheten av barnet sitt. Er det meningen av at jeg skal tenke noe da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ÆSJ! Forferdelig ekkelt. Barn fra røykehjem lukter som oftest røyk, enda alle røykemødre jeg vet om bedyrer at de aaaaldri røyker inne, eller rundt barnet. De øverfører lukten fra egne klær og hender uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye over det.. Er oppvokst med røykende foreldre selv, så hvis jeg ser noen røyker i nærheten av barna sine legger jeg ikke merke til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun har tenkt å slutte snart.. og stakkars barn som alltid må ha en stinkende mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er jo mye bedre og røyke inne. Når ingen ser det.

Nei, vet du hva, da tenker jeg bare "så bra det er flere enn meg som gjør det".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme som jeg gjør med de som bruker parfyme i nærheten av barn, de som ikke tenker på hva det er i den ferdigmaten enkelte kjøper til sine barn, de som har "koslige" trilleturer i rush-trafikken osv. At de ikke tenker på hva de utsetter barna for.

 

Men det dummeste jeg vet er de som elsker å kritisere andre, mens de selv overfyller omgivelsene til sitt egne barn med alt mulig annet æsj og usunnheter. Heller en forelder som trekker seg unna når man skal ta seg en røyk, enn de foreldrene som tror helt og holdet på hva media mener er sunt og ikke sunt.

 

Ikke det at jeg skal forsvare røyking, men det er også så mye vi bruker hver eneste dag som innholder en del skadelige stoffer. Noen av dem er langt verre enn røyk. Fint om folk kanskje kunne vært mer oppegående enn å bare kritisere det samme gamle som vi alle vet er helsefarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.. Jeg spurte bare på samme måte som hun med denne overvektige som handler snop på en onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fælt med småbarnsforeldre som røyker mye, aller verst inne.

 

Men det kunne også vært meg dere hadde sett, som tok en røyk på stranden mens ungene lekte. Jeg koser meg med en røyk ca annenhver måned ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med foreldre som røyker er jo først og fremst helserisiko, ikke vond lukt!

 

Røyker foreldre inne medfører det helserisiko ikke bare for foreldrene selv, men også for barna.

Røyker foreldrene når de er ute, medfører ikke det noe helserisiko for barna, men det medfører fremdeles helserisiko for barna.

 

Det jeg tenker når jeg ser røykende mødre er at jeg håper at hun slutter snart så barna ikke skal få oppleve at mor får hjerte og kar problemer, emfysem, kols, kreft og annet faenskap.

 

Et barn lider ikke av at mamma ikke alltid lukter blomster. Jeg er selv vokst opp med en mor som røyker, på 70 og 80 tallet gjorde de fleste mødrene det, og de røykte inne.

 

Jeg kunne bli plaget av røyken inne i huset, jeg kunne nok ha utviklet helseproblemer også. Min mor har nå sluttet, men hun har kols, og alle de plagene og redusert livskvalitet dette innebærer for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det er også en kjent "uvane" å kritisere..

 

Tenk litt på kjøttvarene laks og kylling som skal liksom være så sunt å spise, det meste av det kjøttet av disse to er stappa full med fosfor, antibiotika og masse annet. Fint den dagen vi virkelig trenger antibiotika, og den funker ikke lengere fordi alle har fått litt og litt fra maten vi spiser. Og det er da litt rart at en kylling er på samme størrelse som en kalkun, det de har gjort med den stakkars kyllingen for å få den størrelsen kan umulig være bra for oss heller.

matvarene våres er fulle av dritt og noe av det oppfatter jeg som mye mer skadelig enn at noen røyker i nærheten.

 

Åsså har vi alle de som heller ikke forstår at parfyme (også den man har i forskjellige såper og kremer) er skadlig. Det var ikke så lenge siden at de kom med en rapport der de mente at det kunne være farligere for barn å være i kontakt med mye parfyme enn røyk. (ikke det at noen av de ondene er mer å foretrekke enn det andre).

 

Nordmenn kommer til å bli som amerikanerene, det er bare farlig hvis det står med en advarsel på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...