Gå til innhold

Ligger mini på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt er barnet ditt og ligger det på eget rom?

Her ligger vesla inne hos oss enda. Hun er 9 mnd gammel. Alle i barselgruppen min har barna sine på eget rom allerede. Er ikke det litt tidlig da? Det blir jo gjerne anbefalt å ha de inne på samme rom frem til de er ca et år? Hmm... men nattesøvnen hadde nok blitt bedre ja. Er bare så redd for at hun skal legge seg med fjeset i madrassen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen vår er 7 mnd og han ligger inne på rommet vårt og det har jeg tenkt han skal gjøre til over sommern minst :D jeg er IKKE klar for å legge han på eget rom! som du sier så anbefales det at de ligger på samme rommet til de er 1 år pga faren for krybbedød så her blir prinsen liggende.. jeg sover utrolig lett så våkner like mye om han er på vårt rom eller på eget, forskjellen er at nå kan jeg bare stikke hode oppi senga hans og se han, samt jeg elsker å høre han snorke eller bare rett og slett lage godlyder :D jeg synes alle skal gjøre det som passer en selv best.. i min barselgr og ellers i vennegjengen så er det noen som har de på eget rom mens andre har de på samme rommet..

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Junior har sovet på eget rom siden han var 2,5 mnd.. Nå er han 8,5 mnd, han sover så bråkete, og mammanervene våkner til liv hver gang han snur seg. Vi har babycall med video, men hadde nok ikke trengt det. Nevøen min ble lagt på eget rom da han var 4 uker, jeg tror man må se ann nattesøvn på seg selv og baby. Jeg hadde vært troll hadde han vært inne hos oss!!! Hehe

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Han er 8.5 mnd og er fortsatt inne hos oss. Jeg både vil og ikke vil legge ham på eget rom. Argument for; han vil sove bedre uten å bli forstyrret av oss, vi vil sove bedre uten ham. Argument mot; soverommet er i en annen etasje, og selv med babycall er jeg redd for å ikke høre ham om han våkner.

Jeg er ikke redd for at han skal legge seg med fjeset nedi madrassen, han er sterk og bevegelig i kroppen. Om han snur seg, så snur han seg tilbake like enkelt.

Skrevet

Jenta mi er også sterk og bevegelig i kroppen. Men jeg har likevel våknet to ganger fordi hun har pustet litt "rart" og hun har da ligget på nesa ned i madrassen. Lurer på om hun sover så tungt i perioder at hun ikke merker at nesa er ned.

Ja mitt beste argument for er også det med nattesøvnen. Den hadde nok blitt betraktelig bedre. Jeg har blitt vekket alt fra 2 til 10 ganger om natten helt siden hun ble født...(gjesp). Men jeg er såå redd for den lille jenta mi. Det er nesten skummelt hvor glad en blir i ungen sin.

Fint å høre forskjellige argumenter her inne.

Og du som skrev at hvis du ikke hadde hatt mini på eget rom hadde du blitt et troll, he-he. Ja jeg er tidvis et troll selv pga søvnmangel. Men nå har jeg noe å skylde på ;-)

Skrevet

Så søtt :) Ligger han og lager godlyder om natta.

Her er det enten eller. Enten har hun en nydelig sovepust som mamma elsker å høre på, eller så er det full fres med vræl ;-) Pupp for alle penga. Men jeg tror vi må kjøre en runde til med nattavvenning i helgen før jeg blir helt koko av søvnmangel.

Skrevet

Lillegutt på 7,5 mnd har ligget på eget rom siden han var 10 uker. Fungerer supert for oss alle :) Bedre søvn på han, og bedre søvn på oss!

Skrevet

Jenta vår har ligget på eget rom siden hun var 6 uker. Hadde hun i sovepose som var bundet fast til sengen frem til hun var 10 mnd. Nå er hun et år og hun ligger alle slags merkelige stillinger. Til og med på magen om hun vil :) Soverommene våre er vegg i vegg, og har dørene litt opppe, så jeg hører hun om hun våkner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...