Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her sover med den lille i sin egen seng på natta? Og hvor gammel er ungen? Og når har du evt. tenkt å slutte med det? Min jente er 3 1/2 mnd, og ligger stort sett i egen seng. Begynte med det da hun var rundt 2 mnd. Det hender jeg sovner med henne ved siden av meg etter mating midt på natta, men stort sett legger jeg henne i egen seng. Selv om det er veldig koselig, var jeg redd det ville bli vanskeligere når hun blir større :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi samsov til lillegutt var ca 2-2,5 mnd. Nå ligger han i egen seng som er montert fast i vår seng.

Han legges over i egen seng etter mating om natta også, men på morrakvisten hender det at jeg tar han over i min seng, i håp om litt mere søvn :P

Det gikk helt problemfritt å begynne å legge han i egen seng :)

Han er forresten 4 mnd nå.

Skrevet

Hun sover i sin seng fram til ca 06. Da ammes hun og sover sammen med meg fram til ca kl 09 :) Hender av og til at hun sover sammen med meg hele natta!

Skrevet

Jeg samsov med tulla mi til hun plutselig sluttet helt av seg selv å spise på natten (ca 5 mnd). Ingen problemer med det:-) Storebror samsov jeg med noen måneder lengre og opplevde heller ikke det som problematisk. Gjør det enklest for mor og barn uten å tenk så mye. mitt tips!

Skrevet

Har aldri hatt han oppi senga med oss. Kun for litt kos og lek på morningen.

Han har sovet i senga si fra dag 1.

Skrevet

Jeg samsover med jenta mi på 7,5 mnd, og har gjort det helt fra dag 1, av den enkle grunn at jeg synes det er så utrolig koooselig hehe! Babytiden er så kort, og samme mulighet for nærhet og kos med barnet sitt får man aldri igjen, så her koses det og soves tett inntil til den store gullmedaljen ja;)

Samsov mye med førstejenta også, og min erfaring er at "avvenning" ikke var noe problem i det hele tatt=)

Skrevet

Etter en svært ubehagelig opplevelse med førstemann, tør jeg ikke ha lillegutt i senga vår. Førstemann var 14 dager gammel og jeg lå med øverste del av armen over nese og munn, han lå å peivet febrilsk. Heldigvis våknet faren av at hendene til babyen killet han i siden og røska bort hånda mi i skrekk, hysteri og forbannelse. Ikke langt fra krybbedød.. Jeg snakket med jordmor om dette før fødselen og hun sa at jeg bare skulle gjøre det som gjorde meg trygg og det er null samsoving.

Skrevet

Vi har aldri samsovet med noen av våre to. De har sovet godt i egen seng fra dag 1.

Skrevet

Tøtta mi har sovet i sin egen seng sia vi kom hjem fra sykehuset. ho e 1 mnd om nån daga. Ho sover best der trur eg, nattesøvnen e på 8-9 tima sammen henganes. Men eg bruke å ta ho i mi seng om morran for å amme og kose før vi står opp.

(hun har aldri våkna på natta)

Skrevet

Jenta mi er 7 mnd og hun legges i egen seng kl 08.00. Når hun våkner sånn rundt kl 04.00 tar jeg henne over i sengen vår og samsover med henne resten av natten:) Er jo såååå kos:)

Skrevet

Hei,

Lille nurket mitt på 6 mnd gammel sover i sitt eget seng hele natta. Begynte med det da han var ca 2,5 mnd gammel. Hadde tenkt å starte med det enda tidligere, men siden jeg måtte amme han i ett i begynnelse, ble det altfor for mye bæring opp og ned på meg, fant derfor ut at jeg skulle vente med det til han begynte å sove litt lenger om natta. Noe som han gjorde da han var 2 mnd gammel og 8 dager :) I løpet av sommer`n har vi planlagt å gjør om gjesterommet til barnerom.

Skrevet

de første nettene sov jeg med lillegutt i min seng... til dag 4 eller 5, da samboer kom å skulle legge seg å brøyt ut "hva er det du driver med?!?!?!" Dyna var over han... (han lå litt lenger ned, hode ved puppen) ... og like etterpå kom jeg borti han litt hardt med armen, så etter det har han sovet i egen seng, men senga hans har vært inntil min seng, og med sengakanten nede akkurat der oppe mellom oss...

Når det bare har vært meg og han har han sovet i min seng, men da har det vært GOD plass mellom oss :)

Han er 9 mnd nå, og skal på egent rom ....

Skrevet

Vesla vår er 3,5 mnd, og har sovet i vår seng fra dag en. Jeg synes det er veldig praktisk, da jeg bare kan "slenge ut" puppen når hun blir sulten sånn rundt kl 3 på natta. Vi nærmest sover oss gjennom ammingen, og våkner uthvilte dagen etter. Når vi begynner med grøt på kvelden, tenker jeg vi lar henne sove i egen seng, for da sover babyen gjerne lenger sammenhengende. Men vi ser det an, det er jo veldig koselig med den vesle skatten tett, tett inntil.

:)

Skrevet

Tøtta mi ligger i sengen ilag med meg også,hun er 5 mnd. Jeg syns det er så godt å ha henne inntil meg,å kjenne og høre henne puste:) Jeg skal nyte det,så lenge det varer:)

Skrevet

Planen vår var å ha vesla i egen seng fra dag 1, men slik ble det ikke. Hun hadde et stort behov for nærhet og vi endte opp med å samsove de første 2 månedene, hun sov da ofte på brystet mitt. Nå er hun 3,5 mnd og sover i senga si, den står klin inntil vår seng, så det er enkelt å hente henne opp av senga når hun skal ha mat om natta. Vi har så myk seng at det ikke er praktisk å ha henne i senga nå når hun er så stor at hun ikke sover oppå meg lenger, hun triller da bare inn mot meg...

Skrevet

Ser at mange snakker om krybbedødfare her, så ville bare kommentere at trygg samsoving faktisk er anbefalt for å forebygge krybbedød, se her f.eks;

http://www.lub.no/forebygging-av-krybbedod

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...