Gå til innhold

Dere som har vaskehjelp:)


Bæ bæ lille lam:)™

Anbefalte innlegg

Hvordan foregår det,egentlig?

 

Kunne tenkt meg litt hjelp hjemme,da det meste faller på meg:-/

 

Men hva er vanlig?Støvtørking,gulvvask,vask av bad?Evt andre ting?

 

Og hva betaler man,og hvor finner man?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vi hadde vaskehjelp, tok de all vanlig vask av huset. De vasket ikke vinduer, skiftet på sengene eller vasket klær.. Men støvsugde og vasket alle gulv, vasket alle overflater, bad, soverom, vasket dusjen nøye. De var to og de brukte ca. 2,5 timer. Betalte de 500 tilsammen hver gang. (to ganger i mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har pga jeg er kronisk syk-og da faller alt annet på mannen min. Helt genialt med vaskehjelp.

 

Vi fikk tak i henne, da hun er au pair hos ei veninne av meg og ønsket å tjene litt ekstra penger. Hun er her hver 14.dag og vasker da i 3-4 timer. Hun er super effektiv og nøyaktig...støvsuger, vasker gulv , tørker støv og vasker bad.

Hun er veldig rimelig, tar 100.- timen.

 

Gruer meg til den dagen vi ikke har henne lenger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vasker selv hos mine foreldre og hos et annet par(da man kan tjene 10 000 på sin hobby, hehe, svart). Jeg liker å vaske da, så trives godt med den lille ekstra jobben

 

De har like store leiligheter på 130 kvm. Da vasker jeg to bad, tørker støv, vasker flater/benker/alle speil, støvsuger sofaen, gulvet og mopper hele leiligheten. Begge leiligheter har oggså en veranda med fliser, som om sommeren mopper jeg den også. Bruker ca 2 timer og får 400kr.

 

I tillegg så vasker jeg ned kjøkken, bad, lister/dører, vinduer når de ber om det. Men da får jeg ekstra betalt:-)

 

Hvis du har en høyskole/universitet i nærheten kan du henge opp en lap der, da mange vil jobbe litt, men ikke for mye;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 400kr for ei jente som vasker hele huset. Gulv på alle soverom, rer opp sengene, rydder og vasker i hyllene på ungenes rom. Støvsuger og vasker bad, dusj, vask, do, tar med søppel ut. Vasker også hele kjøkkenet (møbler, gulv, benk, vask). Støvsuger, vasker og tørker støv i hele stua og møblene og yttergang! Hele huset der hun vasker er på ca 170 kvm. Og hun bruker alt fra 3 til 4 timer. Hun selv som har satt prisen, som er ca 100kr/timen

 

Vi valgte vaskehjelp pga at vi ikke har overskudd til vask, dessuten har jeg bl så jeg skal uansett ikke vaske nå og de neste 6 mnd... Sist hadde jeg bl-smerter et år etter fødsel....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehjelpen gjør som regel det du vil hun skal gjøre. Vasking, rydding, klesvask, oppvask, vinduer, sengetøy osv.....du betaler og du bestemmer:-)

 

Lurt å finne gjennom kjentfolk, da vet man litt "hva man får".

 

140-160 kr i timen er vanlig å betale (hvertfall det jeg har hørt blant mine venner) når det er svart, og litt dyrere hvitt.

 

anbefales;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er vel klar over at de har skjerpet inn på straffene ved bruk av svart arbeidskraft??

Vi har vaskebyrå, de tar ca 350 kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvit vaskehjelp som jeg fikk anbefalt av en kollega, et polskdrevet byrå. 350 kr timen.

 

Du kan selv avtale hva du vil de skal vaske og hvor ofte de kommer. Vi har gulvvask, støvsuging og rengjøring av bad. Støvtørking, bord og benker tar vi selv.

 

Men jeg har lagt merke til at hun av og til tar litt ekstra når hun ser det er noe spesielt. Hadde feks vasket glassdøra ut til verandaen en dag etter at lillegutt hadde dekorert den med klissete fingre.

 

Så vi er veldig fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...