Gå til innhold

Hvor mye har dere i husleie/lån i mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvordan er standaren på leiligheten?

 

Grunnen til at jeg lurer er at vi kikker på nye steder før lillegutt kommer til verden, og tenker mye på priser - er jo fryktelig dyrt på leiemarkedet nå! Vil prøve å få en oversikt over hva man klarer ved å se hvordan andre ordner det. Setter også pris på om dere skriver hvor mange som bor der, og om dere er to med inntekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Vi er to voksne, en tenåring, et lite barn og et barn på vei. Vi har betaler ca 18 000 i lån pr måned. Har utbetalt ca 65 000, så det er ingen problem for oss:)

Vi leier ut et lite hus med grei standard for 5500 pluss strøm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 11 tusen i mnd i husleie og bor i stavanger sentrum. Vi har 42 tusen utbetalt tilsammen Vi er 2 voksne og 1 baby, har 2 soverom og 84 kvm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne med inntekt på ca 43 000 og to barn.

 

Vi leier nå ca 65 kvadrat til 8500 + strøm.

 

Vi skal flytte inn i borrettslagleilighet med lån + husleie på til sammen 11800 til sommeren. Det kommer til å gå veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere :-)

 

Situasjonen vår er at vi har ca 30 000 utbetalt i mnd +-. I tilegg til dette vil jeg få litt inntekt av leiligheten jeg eier når vi leier den ut, men dette er snakk om en tusenlapp etter lån er betalt. Vil jo også få 1000 i barnetrygd, så da er vi oppe i 32 000 +-. Vi har kikket på en leilighet til 8500 i mnd, den ligger i samme borettslag som min leilighet og vi trives godt her, da det er hyggelige naboer, godt miljø, sentralt og gåavstand til jobb. Vi har veldig lyst til å leie denne, og har regnet ut at vi sitter igjen med ca 15-16 tusen etter regninger er betalt. Dette burde jo gå, tenker jeg - men samtidig er dette vårt første barn og jeg er usikker på hvor mye utgifter det går hver mnd med tanke på lillegutt.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 9000. Renter på fleksilån (2.5 mill) på enebolig vi bygget for 4 år siden. Bor 2 voksne og 2 barn 307 kvm. Vi har 1 god inntekt + andre midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye utgifter det går med til lilegutt kommer ann på standarden du setter. De første årene kan du kanskje klare deg på barnetrygden om du går inn for det. Men jeg bruker veldig mye penger på barna (2stk) og hadde jeg lagt samme alt bruker jeg sikkert 10000 tilsammen på klær og utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10tusen på klær og utstyr i mnd? Syntes dette hørtes fryktelig mye ut. Hva er det du kjøper hver mnd da? Alle tingene trenger vell ikke fornyes hver mnd, eller er det det som er normalt? Nå ble jeg fryktelig usikker og tenker at vi kanskje ikke burde flytte alike vell.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er mye. Det sa jeg, og det er på 2 barn. Det er et snitt, blant annet når det gjelder senger, dyner, akebrett, vintertøy, leker, uteleker, ting til rommet, vanlige sesongklær (de vokser jo fr amye) ekstra klær fordi de trenger to av mye når de går i barnehage osv. osv. Jeg liker å ha utstyret i orden, og noen syns kanskje barna har for mye sengetøy f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke 10 000 per måned på barna...

 

Men det er vi har budsjettert med 2000 til to barn til klær i snitt per måned. Ikke alltid de trenger noe og så plutselig trenger de vinterdress og vintersko samtidig f.eks.

 

Mat er billig de første årene, men de spiser jo etter hvert mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har inntekt på 32 tusen i mnd.. har huslån på 2 mill.. betaler 8600 på det i mnd.. vi har 2 barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En inntekt. ca 8.500 i lån i mnd (men så kommer jo strøm osv i tillegg)

Leieinntekter på 6000 i mnd - så det er ikke så mye jeg "betaler" i lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1,4 i lån. Har fleksilån, så vi betaler en god del mer en rente, som regel 16.000. Det er 2.500 i rente, resten er nedbetaling. Vi har 60.000 i inntekt, så det går veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jo at det er noen her ihvertfall som klarer seg med lik inntekt som vi har, men ser at mange her har god råd, og jeg er så misunnelig :-) Hehe.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rett over 2 mill i lån. Betaler rund 8.000, det er renter og avdrag. Har 32.000 inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, så har jeg 19000 utbetalt FØR leia og alle regningene er betalt, og jeg bor i Oslo (altså høy leie). Da skal dere greie dere veldig bra med 15000 etter leie og regninger er betalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enebolig, som trenger oppdatering. Vi betaler 12500 i boliglån, og 15000 i oppussing hver måned. Vi lever dritbillig på alt det andre, og kommer til å få bedre råd når huset er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...