Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere huset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tar dere en grundig husvask en gang i uken eller mer sjelden?

Deler dere det over flere dager?

Bare lurer på hvordan dere andre gjør dette når dere har små barn (i perm eller barnehage), full jobb og kanskje trening vedsiden av. Dagene går liksom i ett og det er også viktig å finne tid til avslapping ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vaskehjelp hver 14. dag. Innimellom dette hender det at mannen slenger over med støvsugeren for det kan bli litt lenge å vente 14 dager. Lenge siden jeg gjorde noe som helst av husvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støvsuger 2 ganger i uka og vasker/tørker støv 1 gang i uka.

HATER DET!!! Men med hund som aldri slutter å røyte så skulle det nok ha vært støvsugt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det meste ved behov. Sjelden jeg gjør alt på en dag. Vasker nok kjøkkengulvet og hovedestasje ca. en gang i uka. Do, vask og speil på bad vasker jeg minst annenn hver dag. Hadde ikke følt det var nok å gå over med støvsugeren om jeg hadde hatt vaskehjelp hver andre uke. Det hadde jeg følt var som å få hjelp til nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskedag hver torsdag. Da tørker vi støv, vanner blomster, støvsuger møbler og gulv, skifter sengetøy, og vasker grundig. Resten av uka rydder vi og holder orden:)

 

Badet vaskes også grundig på torsdager, men jeg vasker over vask, speil og toalett nesten daglig, og gulvet 2-3 dager i uka.

 

Kjøkkenet vaskes i hvert fall en gang om dagen, ofte etter hvert måltid (altså vaske over bord, benker og gulv). Det er helt nødvendig med små barn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi også vaskedag på torsdager, men i og med at jeg jobber sent blir det utsatt til fredag eller tatt på onsdager evt delt opp.

Da rydder jeg, tørker støv, mopper golv og støvsuger tepper, vasker badet, kjøkkenet og soverommet.

 

Prøver å holde det ryddig ellers, men føler det er et helvete med en mann som roter nå så inni granskogen mye..! blæh! I går telte jeg 4 glass og 1 kaffekopp + to fat med bestikk på bordet, og alt var hans.. fra den dagen :/ MANNFOLK! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler det litt opp. Støvsuger hver dag, badet blir vasket to ganger i uka, resten av huset en gang i uka, tørker støv en gang i uka og ellers blir det ryddet ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjempe dyktig rengjøringshjelp som gjør grundig vask av hele huset hver fredag!

 

Men med små barn så må jeg støvsuge, tørke over gulvene innimellom likevel, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedama tar det hver 14. dag. Drar over med støvsugeren ved behov og holder kjøkken/bad rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det støvsuges hver dag, og holdes selvsagt normalt rent hele tiden, Vasker feks etter oss på kjøkkenet etter bruk, tørker av skitne bord, vasker toalettet dersom det blir skittent osv. Dette er jo nærmest daglige aktiviteter.

 

"Storvask", dvs støvtørk, gulvvask og grundigere vasking av bad osv, gjøres stort sett en gang i uken- minimum hver 14.dag. Da deler vi oss opp, og tar hver vår del av huset, eller blir enige om hva vi har "lyst" til å ta. Jentungen er 2 år og sover formiddagslur enda, så da vasker jeg og mannen de 2 timene hun sover på lørdag eller søndag.

 

Synes det fungerer greit, siden vi har et greit nivå på renhold ellers i uka også, så blir det ikke så fryktelig skittent, og går ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen vasker hver torsdag hos oss. Resten av uken støvsuger jeg hver kveld.. og vasker over doen og vasken... Så her er alltid strøkent..og det er deilig.. Men hadde ikke damen tatt den store delen av rengjøringen, bytte av sengetøy, vindusvask osv.. så hadde vi nok ikke vært så flinke...Men nå er det liksom ingen jobb.

Ungene rydder lekene sine før de ser barn tv, vi rydder opp kjøkkenet etter middag og rydder badet før vi legger oss.. Da er det alltid ryddig.. så er det bare svusj over med støvsuger der det trengs..og en våt engangsklut over do og vask..så er her strøkent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke noe særlig fornøyd med vaskedama, så jeg sa henne opp...hun gjorde rent hos oss hver 14. dag. Men hun brukte så sykt mye vaskemiddel, at vi fikk pusteproblemer!

 

Nå har vi ikke noe fast system, men badet blir vasket 1 gang i uka.

Kjøkken holdes jo rent, og vi støvsuger ca hver 3. dag.

Gulvene vaskes ca annenhver uke, det holder, for det er malte tregulv.

 

Jeg sliter med bekkenløsning for tiden, så sist vi gjorde reint her ryddet mannen og jeg gikk etter med støvfilla. Så støvsugde han etter det igjen. Da var faktisk hele huset (minus 15 årigen sitt rom...) tatt på 1,5 timer. Så DET hadde vært en løsning å fått en rutine på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som regel at huset skal vaskes hver fredag, men blir som regel hver 14 dag.

Men toalettet vasker jeg hver dag, det samme gjelder vaskene. Gulvene på badet blir tatt 1 gang i uken.

Støvsuger annen hver dag, og ellers har vi det alltid ryddig og pent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folk har tid til å vaske noe hver dag jeg. Da kan man ikke gjøre mye utenom eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang i uka MINST! Da er det støvsuging,vasking av bad(toalett,vask,speil,dusj og gulv)

 

Sånn som kjøkkenet, gulvet på kjøkkenet og oppvask blir det gjort flere ganger om dagen:) Vasker også over kjøkkenbordet,kjøkkenbenk og komfyr også hver dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger et par ganger i uka, og ellers ved behov.

 

Rydder og vasker kjøkkenet hver kveld

 

Doen og vasken på badet tar jeg ca annenhver dag

 

Tørker støv når jeg ser det er støvete (har sorte møbler, ikke vanskelig mao)

 

Rydder rommet til eldste annenhver uke, når hun er hos pappaen

 

Vasker klær hver dag (dårlig på å rydde de på plass)

 

Skifter på senga for sjeldent, men prøver hver 2.uke

 

 

Så, jadda...sånn går nu dagan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger annenhver dag. Nå har vi både hund og katt så det trengs også!

Kjøkkenet blir vasket og holdt rent hver dag.

Badet og toalettet vaskes 3 ganger i uken. Toalettene drar jeg ofte over daglig da vi har en pjokk på 3 som nettop har sluttet med bleie og "klarer selv"...

Vasker gulvene ved behov. Blir som oftest 1 gang i uken i tilegg til at vi vasker over når noen søler da;)

Støvtørking blir gjort 1 gang i uken.

Skifter på sengene hver 14. dag til vanlig.

Har ingen faste vaskedager, men tar det når det trengs:)

 

Kjøkkenet tar jeg mens jeg lager mat og etter vi har spist. Badet blir ofte vasket mens lille bader osv..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med to barn hele uken, mannen er kun hjemme i helgene.

 

Derfor blir det til at jeg vasker og rydder litt i hvuset hver kveld, for å holde det ok ryddig og rent.

 

Så sender jeg pappaen ut med ungene på lørdagen om det trengs å ta en skikkelig vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...