Gå til innhold

Sjekk om modning hos jormor i dag


line3mann

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra kontroll hos jordmoren min. Jeg har termin i morgen 12 mai. Jeg spurte om hun kunne sjekke om jeg var moden. Hun sa at hun trodde at jeg kom til å føde til 17 mai; for jeg så så frisk ut. Så ikke ut som jeg var moden. Hun ble derfor veldig overasket når hun sjekket, sa herregud det her er rått. Her er full modning, livmorhalsen helt utflata og 2.5 cm åpning. Kunne tøye til 4 cm.

Så tok hun og strippet meg, kunne kjenne hodet til barnet og fostersekken var langt nede. Hun sa også at nå kunne det egentlig skje noe snart. Så nå sitter jeg her og håper at veene skal sette i gang. Noen her som er i samme situasjon og har opplevd at veene har satt i gang og at det har blitt fødsel i løpet av kort tid?

 

Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter å venter på d samme her :) Ble strippet og var overmoden :) Så spennande.

Sisst så satte riene inn eit døgn etter strippinga, så eg lever i håpet her. Jordmor sa til meg at eg skulle være i mye aktivitet, gå tur og dulle litt i huset.

 

Ønsker deg masse lykke til, å håper at riene setter snart inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så vi to er i samme båt. Krysser fingrene for at det skjer noe snart for oss begge:). Et døgn etter strippingen høres greit ut :). Jeg får være veldig aktiv i morgen. Lykke til til deg også. Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, har akupunkturen hjulpet deg?

Nå har eg hatt 3 dager med akupunktur, jordmor sjekka meg i dag ijenn da hadde eg 3cm som hu kunne tøye til 4cm åpning. Så går bare å venter på riene her. Litt frustrerende, men er jo lite ein får gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg begynte med veer dagen etterpå jeg var hos jordmoren kl 5.00. Dro inn på sykehuset kl 7.30 og hadde da 4.5 cm åpning. Casper kom til verden 12.52. 4 kilo og 52 lang. Han er så nydelig. Fødselen gikk så bra. Håper du også har født nå. Hvis ikke får du ha masse lykke til. Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker jordmor modning hvis man ikke spør? Jeg hadde termin i går, og skal til jordmor på helestasjonen etterpå.. Kunne tenkt meg å fått vite litt mer om modningen, men synes det er litt rart å spørre hvis hun ikke nevner det.. Eller kan jeg spørre? Er det vanlig at jordmødre sjekker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gutten, så heldige du er som har født og fått prinsen. Her er det fryktli stille, selv om eg er tøylig til 4cm.. Hjelpes denna kroppen har tydleg ikkje sjønnt tegninga her om å starte med riene :)

 

@melie med spire: Eg har eit veldi godt forhold til min jordmor, bor på ein liten plass og har lang veg til sykehuset. Så her er det greit å vite kor langt man har kommet. Eg har og hatt 2 falske alarmer så ho ville sjekke meg sånn at vi veit litt.

Håper du snart føder siden du er på overtid, det er så kjipt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det. Ja det er så koselig å ha fått en liten baby igjen. Han er så søt. 1 uke i dag siden jeg fikk han. Håper det har skjedd noe hos deg også. Hvis ikke er det nok ikke lenge til det skjer noe siden du er tøyelig til 4 cm. Masse lykke til. Jeg spurte om jordmoren kunne sjekke meg siden jeg nærmet meg termin og for å få litt fart i sakene. Det gjorde hun. Tror det er lurt å spørre siden det er ikke alle som gjør det hvis man ikke spør. Noen mener at ting skjer når det skjer:). Strippingen hjalp hvertfall på meg. For Fødselen startet dagen etter:). Håper dere får en like fin og rolig fødsel som meg. Bare husk å prøve å slappe av og puste gjennom veene. Klem:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...