Gå til innhold

Er det fokus på sikkerhet i barnehagen?


Cupcake!

Anbefalte innlegg

De som jobber offshore (f.eks) har ett evig "mas" og regler for alt når det gjelder sikkerhet. Ned til minste detalj nesten.

Men hva med barnehageansatte? Det er stort fokus på pedagogisk utdannelse men i hvilken grad er sikkerhet prioritert?

 

Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør?

Min erfaring tilsier at det er ganske varierende politikk på dette. Noen går med kaffekopper rundt om kring, gardinsnorer henger lett tilgjengelig noen steder mens andre ikke har det i det hele tatt.

 

Hva er din erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det er forholdsvis høy fokus på det, men ikke slik at utfoldelse hindres (dvs sparkesykler, sykler, klatretau, klatretrær fjellknauser osv er tilgjengelig). Småtasser som ikke har vett og som klatrer på møbler osv, blir plukket ned ganske så raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til - alle virksomheter, også barnehager, skal ha hms på dagsorden og kan bli kontrollert. (hms - helse, miljø og sikkerhet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som førskolelærer i barnehage. Det er strenge regler for sikkerhet i barnehagen. spesielt på bemanning, at det alltid skal være tilstrekkelig antall voksne per barn. i barnehagen der jeg jobber er det et tykt hefte om regler angående sikkerhet. I den grad man drikker kaffi, blir den plassert høyt opp på en hylle og man går ikke rundt om kring med koppen og komfyren er sikret. gardinsnorer er bundet opp eller sikret på annen måte. ellers har man barnehageloven og brannforskrifter, smittervenloven osv å forholde seg til. i den grad noen er slappe går det på holdninger hos den enkelte ikke lovverket. Hvis du oppdager lite fokus på sikkerhet i der du har barnet ditt ville jeg meldt fra til daglig leder!

ellers kan jeg si at man ikke kan sikre barn mot alle skrubbsår eller blåmerker det kan få under vanlig lek, men vi sikrer på alvorlige skader/ulykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det hvertfall stort fokus på sikkerhet. Det er f.eks. forbudt med persienner o.l. som kan ha løse snorer hengende.Den barnehagen er bare 5 år gammel, så alt utstyr o.l er tipp topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...