2små,rosa&blå Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 http://www.kk.no/849479/advarer-gravide-mot-aa-drikke-lightbrus Dette visste jeg ikke.. Ikke det at jeg drikker så mye brus i utgangspunktet, men ser det er flere her inne som gjør det.
2små,rosa&blå Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 11. mai 2011 IIIIK! måtte google dette litt nærmere.. Ikke for å være helt hysterisk her asså, men sjekk ut denne linken om temaet da! Sikkert mye propaganda også men og bare halvparten av dette er sant skal jeg aldri røre noe som helst med aspartam igjen! http://www.merenergi.com/Aspartam-er-farlig.html
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Ingen vet med sikkerhet hva kunstig søtning gjør med menneskekroppen... Ganske skummelt i grunnen... Derfor drikker jeg skikkelig brus hvis jeg først skal kose meg med brus. Barna mine får heller ikke hverken lightbrus eller lightsaft. Tar ikke sjansen rett og slett! ) Tygger tyggis da, og det hender jeg trøkker i meg en pakke med sukkerfrie pastiller men jeg forsøker å begrense meg! Kan forøvrig anbefale 50/50 mix med orange Farris og skikkelig eplejuice (eks Liereple) til de som liker at det bobler, men er redd for kaloriene! )
2små,rosa&blå Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2011 Ja, det brukes alt for mye søtstoff i stede for sukker. Snart ikke pastiller igjen der ute uten søtstoff Tror jeg har skjekka nesten alle sammen. IFA og Orginal DOC er uten, så pleier å handle de. Pleier også å blande farris og juice forresten, det liker jenta mi på 2 veldig godt også, sydtyroleplejuicen og olden med kullsyre liker vi best å bruke (:
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Mulig dette stemmer, men jeg fikk beskjed om at jeg hadde: 1) Grad 3 celleforandringer og måtte fjerne deler av livmorhalsen (= økt risiko for spontanabort + for tidlig fødsel). 2) En voksende cyste som måtte fjernes på ene eggstokken. Den begynte å fortrenge friskt vev (= færre egg) 3) Masse små cyster på begge eggstokkene (= redusert fruktbarhet: muligens ikke eggløsning hver måned) 4) Var 30 da vi forsøkte på nr 1 og 33 da vi forsøkte på nr 2 (=redusert fruktbarhet pga alder). OG i tillegg har jeg kun drukket light-brus siden jeg var 15 og vært fullstendig avhengig av Pepsi Max de siste...tja...10 årene? Ble på vei på første forsøk med både nummer 1 og 2. Nr 1 ble født 8 dager over termin og jeg er nå 37 + 4 med nr 2 så spontanabort eller for tidlig fødsel har heller aldri vært noen sak. Håper bare ikke alle som leser dette blir stresset eller panisk om de forsøker å bli gravide.
lille frø, mor til to Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Det har jeg ikke visst før nå, men har hatt en mistanke
Maia&Mathias <3 Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Hva er d som IKKE kan skade livmoren, spør jeg da?? Er så lei av å lese alle de her tingene om alt en IKKE må gjøre og alt en IKKE må spise... Hvis en spiser et fornuftig kosthold og er moderat med alt så er d jo greit?? Det er jo et under at kviner i alle år har overlevd alle de tingene vi er så opplyst om nå, og i grunnen så skulle jo ikke vi levd heller når alt er så sabla farlig!! Sorry, men måtte bare få en liten utblåsning...
2små,rosa&blå Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2011 ♥Jente 2008 + ? 2011♥ Fødeklar -Jøss, da har du jo vert ganske heldig som har hatt ukomplisert befruktning, bra er jo det iallefall (-: Det som er sprøtt er jo at akkurat disse skadene og bivirkningene står det jo om i disse artiklene, og at spesielt pepsi max er blandt verstingene. Huff, rart at dette ikke blir lagt bedre frem i media..
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Ja, enten det, eller så er vi blitt for vant til å "male fanden" på veggen og kun fokusere på det negative. Jeg var jo livredd for at jeg ikke ville kunne få barn, men kanskje problemene jeg har hatt kun medførte en økt risiko på noen få prosent selv om det var alt jeg klarte å tenke på før jeg ble gravid. Leser om mange her som virker like paniske som jeg var så håper de klarer å trekke pusten og innse at en økt risiko ikke betyr at de vil ha store problemer med å bli gravid - det er jo tross alt svært få som sliter med å bli gravide selv om det kan virke som et svært stort problem når man leser på skravlesiden.
SuperMoM <3 Skrevet 13. mai 2011 #11 Skrevet 13. mai 2011 Jaja.. Til tross for å ha drukket både sukkerfri saft,sukkerfri brus,etc.. så er det vel utrolig at jeg har gått over termin med begge barna mine da? Spennende å se nå da.. Er gravid med tvillinger i uke 33+4 og jeg drikker fun light hver eneste dag ^^, Har laaaang livmorhals og ser ut til at jeg kan gå helt frem til igangsettelse ^^,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå