Gå til innhold

Noen som har tenkt seg på ferie til syden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så veldig lyst til å reise til syden. Er i uke 32 når jeg kan reise. Hva syns dere om dette? er så veldig usikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bestilt tur til Sicilia til sommeren vi, da er vel jeg 34 uker, også 35 når vi kommer hjem. Støttestrømper er en fin ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff dere er:-) Går nok bra, men jeg er ikke så modig, blir hjemme. Jeg har nok med å hvile hjemme enda jeg er i uke 27. Tar det med ro og tror det får holde denne sommeren. Varmen plager meg allerede og jeg kjenner at jeg ikke orker så intens varme, sol osv.

 

Kos dere uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

(Jeg tilhører egentlig september-klubben, men har sneket meg litt inn her også ;-) )

Ville bare si at jeg også skal til syden i sommer, da er jeg i uke 32/33, vi valgte ut Mallorca som reisemål ettersom det kun er 3 1/2 time fly, og er et "sivilisert" sted i tilfelle det skulle skje noe uforutsett. Ellers er det som blir nevnt her viktig med støttestrømper og bevegelse på fly har jeg hørt. (Man får lov til å fly inntil man er i uke 38, men etter uke 36 nekter visst de fleste flyselskaper å ta deg med.)

Det kommer sikkert til å gå veldig fint, jeg er i hvert fall positiv til å reise og gleder meg masse! =) Tror vi alle bare kan glede oss til å få litt varme på kroppen og ferie!!! Legen min anbefalte meg ikke å reise akkurat, men mente det kom til å gå fint.

 

GOD TUR!! :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise til Tyrkia 12 Juni, da er jeg 32 uker på vei:) Har prata veldig mye med jordmor om dette, å hun sier jeg bare skal reise og kose meg:) Støttestrømper på flyet blir det selvfølgelig:) Vær forsiktig med hva du spiser og drikker :) Å kos ikke på katter! (Noe jeg kommer til å slite mest med) ;p Syns vi skal kose oss før det braker løs! Vi fortjener en ferie etter alt vi går gjennom <3

Så reis på tur og kos deg glugg ihjel! :)

 

God Tur alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe du må huske å sjekke før du reiser. Forsikring er veldig viktig.Selv har jeg gjensidige og de dekker svangerskapskomplikasjoner eventuelt fødsel tom uke 36. Hørte om ei som måtte betale 200 000 for fødsel i utlandet pga mangel på forsikring.

 

En annen ting er å gå til jordmor/lege under en uke før avreise. Ei annen jente ble nektet hjemreise fra Praha pga at hun ikke hadde vært hos lege siste uke før avreise hjemmefra.

 

Støttestrømper for å forhindre blodpropp.

Og ta toksoplasmose prøve når du kommer hjem fra syden. Kan være veldig farlig for barnet hvis du skulle bli smittet av dyr eller mat. Og ha alt kjøtt gjennomstekt og vask grønnsaker med flaskevann. Noe mitt hotell i Tyrkia reklamerer for at de gjør.

 

Min jordmor sa også at jeg trengte ikke brife med magen på flyet, men heller prøve å skjule den så slipper du mange unødvendige spørsmål og i værste fall bli nektet å være med flyet.

 

Og sist men ikke minst husk alle svangerskapspapirer.

 

Tror jeg har husket alt nå. Er nemlig selv helt overnervøs for turen vår til Tyrkia i svangerskapsuke 31-32. men turen ble bestillt før jeg ble gravid og jeg vil ikke skuffe de andre ungene med å avlyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi reiser en uke til Tyrkia om to uker og da er jeg i uke 31. Tenker at vi skal kose oss jeg, og bare ta de forhåndsreglene vi bør med tanke på mat og ikke minst støttestrømper :) Huske at vi bare er gravide, ikke syke..heheh....Så kjør på! benytt tiden til masse kos med pappen, da det snart braker løs!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...