Gå til innhold

¨Hvorfor i helvete går jeg ikke ned i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør alt riktig:

 

Trener fire ganger i uka, kanskje fem. Jeg trener variert og hardt, når feks alltid makspuls på sykkeltimer.

 

Jeg hverdagstrimmer; har ikke sertifikat så det blir mange småturer.

 

Jeg er bevisst på hva jeg spiser; fisk, bær, grønnsaker, egg, fet fisk, salater, langsomme karbohydrater osv.

 

Jeg begrenser inntak av søtt, og holder meg til tørr hvitvin;)

 

Nå skal det sies at jeg ikke har vekt og aldri veier meg. Jeg har trent godt i mange måneder. Jeg kan se på ansiktet mitt at det er blitt mer markert, det samme med kragebeina.

Jeg kan se at jeg har fått mer muskler i armer og ben.

 

Men likevel føler jeg at klærne mine sitter som før og at kroppen min ikke har blitt mindre.

Forresten er jeg høy og slank, men vil gjerne miste fett og bygge muskler. Jeg er slank, men absolutt ikke tynn.

 

Hva gjør jeg feil, når jeg tror jeg gjør alt riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste nylig at man ikke nødvendgvis skal trene så hardt. Hva med å forsøke ren kondisjonstrening i en måned? Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor du ikke går ned i vekt ut fra hva du skriver. Kanskje du burde veie deg likevel? Det kan jo hende du faktisk har gått nned i vekt. Synes du ellers at klærne sitter annerledes på deg eller strammer det andre steder? Hvor mye vekt skal av i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men slenger meg på og deler frustrasjonen... Jeg er også naturlig slank, men ahr noen få kg for mye- stort sett plassert rundt midje og på mage. Jeg har de siste månedene gått fra 0 trening til ca 3 ganger i uka, trener nesten hver dag med rockering 20 min (Hvilket jeg har hørt fra flere her skal utgjøre mirakler på midjen) og har ikke minst begynt å spise supersunt- dvs egg og salater i stedet for brød, nesten bare kjøtt og broccoli/andre grønnsaker til middag, mye frukt. Spiser aldri søtt, men det gjorde jeg ikke før heller, og har lagt potetgull og pommes frites (mine to store favoritter) på hylla. Likevel skjer det jo f meg inegenting! Og jeg HAR vekt.. Kanskje gått end 800 gram, det er det!! Og jeg skal med 4 kg, kanskje 5, til bryllupet...

 

Hvem kan skjønne dette? Hva gjør vi feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du spiser og drikker bare sunne ting (er ikke helt sikker på at hvitvinen kommer i den kategorien riktignok;-)) bestemmer jo mengden om det er lite nok til at du skal komme i energiunderskudd.

 

Det er jo også vanskelig å vite om du faktisk ikke går ned i vekt hvis du ikke veier deg. Om du kan seat du blir mer markert i ansiktet har du nok gått ned noen kilo selv om du ikke merker det på klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på dette med å trene hardt, for jeg trener veldig hardt :)

 

Siden jeg ikke føler at jeg blir kvitt magefettet mitt, har jeg også byttet ut noen styrkeøkter med mer kondisjonsøkter, eller at jeg trener kortere styrkeøketer og løper mer på tredemølle.

 

Jeg er omlag 63 kg, og vil trolig være fornøyd med å miste 3-4 kg.

 

Er det virkelig sant at jeg kan forbrenne mer fett med å trene med litt lavere intensitet? I så tilfellet må jeg se å få kjøpt meg pulsklokke :)

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbrenner ikke mer fett om du trener med lavere intensitet, men trener du litt roligere klarer du å holde på lengre slik at du totalt sett forbrenner mer. Du forbrenner for eksempel mer på 2 timer rask gange enn på 10 minutter hardløping, selv om du er totalt utkjørt etter løpingen og fortsatt pigg etter gåturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg ikke tror at jeg har gått nevneverdig ned i vekt er at klær sitter som før, og at bh størrelsen er som før, 70 G eller 75 F.

 

Jeg tenker at når puppene ikke krymper, mister jeg ikke noe særlig kroppsfett, på tross av mer kantet ansikt og tydeligere bein.

Kanskje puppene ikke lar seg påvirke av mindre fettprosent hehe. Trolig ikke ;)

 

Og den veiinga orker jeg bare ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke, hva med å redusere litt på matmengden om du ikke har gjort det.

 

husk når du trener danner du muskler kan hende de tar opp llikemye plass som fettet gjorde?

 

kansje trener du feil muskelgrupper i forhold til der du ønsker å bli smalere snakk i såfal med en veileder på treningstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, det var godt å dele frustrasjonen min med dere. Men nå skal jeg slutte å surmule, og heller ta den sunne og trente kroppen min ut på en frisk gåtur en times tid :)

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg at kroppen din er et slags husholdningsbudsjett som du skal få til å gå litt i minus hver dag. Det må mer ut enn hva det går inn. Så enten trener du ikke nok, eller så spiser du for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å bygge muskler. For meg ble det "plutselig" sånn at buksene ble for vide osv etter å ha trent (uten å slanke meg - vekta vet jeg er den samme) etter ett år med 3 dager styrketrening i uka (+ masse annen aktivitet/trening).

Når du først har fåt bygd litt muskelmasse, så øker du automatisk forbrenningen fordi musklene gjør litt av "jobben" for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor ofte spiser du?

Kan også være at du spiser FOR i forhold til det du trener, og da går kroppen i sparebluss ;)

Hilsen en som er 85 kg lettere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du SKAL ikke gå mer ned i vekt antar jeg? DU har et bra aktivitetsnivå og sunne matvaner, Du føler deg sunn og sterk, så hvorfor ikke fokuser på det? Selv har jeg gitt opp kampen mot de deler av kroppen jeg hater, og lært og elske den for det den ER....

 

Jeg er også lang og veltrent, men kunne godt ha noen kilo mindre...Ikke overalt, men på visse steder. Og jeg går heller ikke ned om jeg i et par måneder "skjerper" trening og matinntak.

 

Så enn så lenge får det være som det er. Men har merket at i den tiden som har gått siden jeg "Innfant" meg med denne fakta, så HAR kroppen forandret seg bittelitt...Overarmene slankere, knærne har blitt finere markert og ryggen er nå helt uten "Håndtak"....Små ting, som ingen andre merker, bare jeg. Som er bare en bonus....Må vel legge til at det snart er 4 år siden jeg "så lyset":.

 

Jeg skal også gifte meg, men bestemte meg for lenge siden at jeg ikke skal gjøre noe ekstra før bryllupet for å endre på kroppen. Skal trene og spise som før.Og i og med at bryllupet er på tampen av sommerferien, så beregner jeg et par trivselskilo OPP fra nå og frem til den store dagen. Kjole med korsett og snøring (slik at man kan gå 2-3 str både opp og ned) er løsningen:o) Bedre og være frisk og trives med seg selv, enn og slanke seg så man SER syk ut og miste piffen helt til dagen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar :)

 

Jeg synes jeg har fått flere fine innspill, som gjør at jeg nå har funnet tilbake til de fornuftige takkene ;)

 

Jeg driver med et langsiktig prosjekt med tanke på trening og kosthold. Jeg spiser generelt sunt, trener godt, bygger muskler og øker forbrenningen.

Jeg driver i grunn ikke med slanking, men prøver å komme i god form etter flere år med sykdom. Dette prosjektet tar litt tid; jeg blir ikke supertrent på fem måneder, men har nådd langt :)

 

Jeg fortsetter som før, tenker langsiktig og klapper meg selv for at jeg har trent opp god kondis og mer muskler disse månedene. Det kommer til å bli knallbra ;-D

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ansett en personlig trener så får du fart på kiloene.. de vet hva slags trening du bør gjøre for å gå ned i vekt samt for å stramme opp!! jeg har gjort det og det har satt fart på sakene ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at vi skal vite hva som er galt må du jo skrive ned eksakt hva du spiser. Kan hende at du rett og slett spiser for lite og at kroppen din tror at den sulter og holder på alt den har av vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...