Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 sies det.. Men på varme dager kan det vel ikke være nødvendig når de ligger i vogna? Det er jo så lunt oppe i vogna, og med lue blir mini helt svett i hodet. Kan umulig være bra å bli så varm heller...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Vi hadde alltid lue på, men hun var prematur. Hvis ungen blir svett - så er det vel kanskje for mye klær ellers? Et tynt lag som dekker ørene og hodet er vel ikke det som gjør utslaget?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Hvis babyen ligger i vogna, og er skjerma for vind, kan det gå bra uten lue! Noen babyer har mye hår, og kan bli skikkelig svett! Pass på med snikvind og trekk. Dersom det er vind anbefaler jeg tynn lue.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Dropper lua når junior ligger i vogna om dagen. 22 plussgrader og praktisk talt vindstille borger ikke for ekstra skydd nedi der ihvertfall. Skal jeg derimot bære ham eller lignende så tar jeg på en tynn lue selvfølgelig.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 vi dropper også lua når han sover nede i vogna si! Prøvde med solhatt med klaffer, men gutten var gjennomsvett. Har lite klær på ellers når det er varmt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 På sykehuset fikk jeg streng beskjed om at trenger ikke du lue , trenger ikke babyen det heller ! De reiv av han lua når vi skulle dra og sa at denne trenger han ikke ...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Hvor gammel er babyen deres mamma'n til will og nurket?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Det der er bare noe tull fra hysteriske Norge (omtrentlig sitat fra barnelegen vi går til). Barn får IKKE ørebetennelse bare fordi det muligens kan blåse litt luft inn i ørene deres. Så lenge de ikke blir kalde trenger de ikke lue. Jeg har hatt to sommerbarn, og jeg brukte ikke noe på hode deres hele sommeren (selv da de var nyfødte), så lenge de lå nede i vognen og det var varmt ute. Glemte jeg å ta av solhatten når jeg lå dem ned, ble de fort svett selv om de bare hadde på seg kortermet body ellers. Noen barn er varmere enn andre, og man merker det fort om babyen trenger lue/hatt eller ei. Barn under 1 år bør selvsagt ha noe på hode når de er i direkte sollys, men det er noe annet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 Snodig sykehus ettersom øregangene til babyer er langt kortere enn på oss voksne og er derfor mer utsatt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 Nyfødt , de sa det når vi dro fra barsel. Han er født i april ..Brukte ikke lue før om høsten . Har aldri hatt problemer med ørene .
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 Det var ullevål sykehus . Han brukte solhatt men det var pga sola ikke ørene .. Det er akkurat det samme som at man blir ikke forkjølet av å fryse ...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #12 Skrevet 11. mai 2011 Da dropper jeg lua med good samvittighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå