Gå til innhold

Stemor bli med på foreldremøte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min lurte på om jeg ville bli med på foreldremøte på skolen. Hvordan er "reglene" for dette? Ok at stemor er med på slike møter, eller er det helt feil?

Barnet bor fast hos sin far.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bor barnet fast hos meg som mor, og min samboer som har vært stefaren hans i åtte av han elleve år lange liv, er med :o)

Skrevet

Hvis det er greit for begge foreldrene og skolen aksepterer det er det selvsagt greit.

Skrevet

Jeg er lærer og ser ofte steforeldre på foreldremøter, helt normalt det.

Skrevet

Mor har ikke jeg noe kontakt med, bf har vel heller ikke særlig kontakt med henne bortsett fra når hun finner ut at du ønsker samvær.

HI

Skrevet

Er du en nær omsorgsperson for barnet i det daglige, så er det helt naturlig. (at du bor sammen med barnet)

Skrevet

Min samboer har vært med på foreldremøter til mine to eldste barn. Men de har overhodet ikke kontakt med sin biologiske far.

Skrevet

Hvis barnet har kontakt med begge biologiske foreldrene, er det naturlig at disse er med.

Bor barnet hos dere, og du derfor er en daglig omsorgperson, er det naturlig at du er med. Nå omtaler du far som "kjæreste". Hvis dere ikke bor sammen, er det vel ikke naturlig at du er med.

Hvis barnets biomor skal være med på møte, synes jeg iallefall dere bør sørre henn om det er Ok at dere er med:)

Skrevet

Signerer 11:36. Om du bare er kjæreste med barnefar og "ny" ser jeg ikke vitsen med å troppe opp på foreldresamtale. Om moren skal er det vel nok med 2 foreldre tilstede?

Jobber som lærer i småskolen selv, og her har vi restriksjoner mot steforeldre på foreldremøter. Ikke fordi de ikke er velkomne, men vi har rett og slett ikke plass. Mange barn idag har 4 "foreldre", og om alle skulle bringe med steforeldre ville det jammen blitt folksomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...