Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 Har ei på facebook som hadde vært hos legen og kunne konstantere at barnet nå veier 14511 gram. Og hun sier det i gram også altså ;-) Bare lurer jeg, har ikke barn enda engang, hehe... (men da skal jeg vel kanskje bare holde munnen ;-))
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 Vekt over 1kg skal man si i kilo. Man skriver nyfødtvekt i gram for her har antall gram faktisk noe å bety. Tror nok ikke venninnen din vet hvor mange gram det går i et kilo - og hun skriver bare rett fra helsekortet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Hehe, kanskje hun ikke vet ;-) hun sier faktisk fjortentusenfemhundre gram, hehe...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 For nær familie oppga jeg gram ganske lenge (måtte veies ukentlig de første 6 mnd pga liten baby).Til omgivelsene brukte jeg f.eks. 2,5 kg, 3 kg osv. Nå som hun har blitt 3, så sier jeg kg-ene, men hvis en annen mor spør med barn på samme alder, så svarer jeg litt nærmere (døryt, snaut osv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå