Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #1 Skrevet 11. mai 2011 ser fremdeles 4 md gravid ut, en liten ekkel, slapp mage som disser og virkelig synes... Går med gravidklær ennå... Sit-ups er jo ikke riktig metode i denne situasjonen, tips til andre måter å trene disse musklene - FORT ))
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #2 Skrevet 11. mai 2011 planken?Søk på pilates-da ffinner du nok mange bra:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Ab cirkle pro:) Den fra tv shop! Jeg var 80 cm rundt livet før maskinen og nå er jeg 70. Jeg spiser selvsagt sunt i tillegg da + at jeg prøver å trene litt.. Eventuelt tren litt pilates og kjernemuskulatur. Planken er genial og en ovelse hvor du ligger på rygg og liksom løfter opp rumpa og i tillegg strekker ut beina funker veldig på de nedre magemusklene
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 planken, rygghev, armhevinger. Annen type styrketrening hvor du må bruke magen for å stabilisere (og ryggen selvsagt). En treningsstrikk er god investering på hjemmefronten. Pass på å stabilisere "torsoen" (rygg/mage) for hver øvelse.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Det går jo ikke å punktforbrenne, skal du ha vekk dissemagen må du nok få på deg joggeskoa og begynne med kondisjon i tillegg!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Hva med zumba-treningen? noen som kjenner til øvelsene der og vet om de kan brukes? Ser jo fra videoen at alt foregår i stående stilling... Ikke typisk situps der.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Nei, man kan ikke puktforbrenne, men med å skaffe seg sterkere magemuskler får man en bedre holdning og strammere mage. Det betyr veldig mye i forhold til hvordan man ser ut.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 Denne er effektiv og god: Ligg på rygg Ta begge bena opp i "taket" samlet Løft rumpen litt vha av magen, bena fortsatt opp Rumpa opp og ned flere ganger i sakte tempo. Funker veldig godt på nederste magemuskler. Rockering har jeg også hørt er effektivt.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10099884 http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article463407.ece http://www.klikk.no/helse/dinkropp/trim/article597754.ece Knallbra tips finner du her
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 jeg vil anbefale deg å prøøøve å klemme deg inn i litt trangere bukser. det vil faktisk hjelpe på litt.. i allefall dersom det ikke er lenge siden du fikk barn. jeg droppet mammabuksene med en gang. og ja, det var veldig ubehagelig. men da tok det ikke lange tiden før det skrumpet seg litt sammen. det har noe med det å gjøre at dersom "valken" får "fritt spillerom" vil den heller ikke forsvinne. men dersom du klemmer den inn i buksene e.l så vil den lettere forsvinne. dette kan igjen ha en sammenheng med at dette er litt ubehagelig og du vil tenke litt over det og automatisk gå med litt spente magemuskler. når du holder inn magen eller spenner musklene vil de hele tiden bli litt brukt og dette kan man faktisk se resultater av.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #12 Skrevet 11. mai 2011 Rokkering! Jeg var 79 cm. rundt midjen etter jul, nå er jeg 68 cm. rundt midjen. Ingen andre mageøvelser enn rokkeringen. Men jeg går/sykler mye tur ved siden av.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #13 Skrevet 11. mai 2011 Ikke glem å trene ryggen nå som du begynner å trene magen, da! Husk også at det vil ikke nytte å stramme opp bare problemområdet (dissemagen), du må nok belage deg på å stramme opp hele området Har et par øvelser jeg er ganske glad i for å stramme opp når jeg trenger det (driver med en sport hvor man er fullstendig avhengig av sterk kjernemuskulatur). Den ene trener rygg og mage, mens den andre trener "sideflesket". Øvelse 1: Legg deg på magen, tærne i bakken og hvil overkroppen på albuene (litt mykt underlag for albuene anbefales; brett et håndkle dobbelt og legg på gulvet). Løft deg så opp fra gulvet mens du bærer vekten på tærne og albuene. Det skal gå en rett linje fra skuldrene dine, gjennom hele ryggen, rompa, knærne og ned til føttene. Gjør du det riktig kjenner du at det strammer godt i både ryggen og magen - prøv deg frem litt ta gjerne tiden på hvor lenge du klarer å holde deg oppe; denne øvelsen er ganske slitsom, så kortere intervaller og heller flere repetisjoner i begynnelsen anbefales. Øvelse 2: Legg deg på siden, hvil overkroppen på den ene albuen, og løft hofta opp fra gulvet. Du gjør denne øvelsen riktig når kroppen din er rett og vekta di hviler på albuen og foten din. Gjør noen repetisjoner på hver side. Bruk gjerne den ledige hånda til å kjenne på den siden som er ned mot gulvet; jeg skal love deg det er motiverende å kjenne sideflesket spenne seg som en buestreng hver gang du løfter hofta fra gulvet Noen av disse morgen og kveld, og jeg tipper at du blir strammere på ganske kort tid kombiner gjerne med noen joggeturer, og gjør en skikkelig styrkeøkt på stuegulvet eller badegulvet før du hopper i dusjen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå