Gå til innhold

Drar dere på sirkus?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk dra på sirkus da jeg var lita. Men etter å ha sett denne videoen, så er jeg sikker på at jeg aldri skal på sirkus igjen! Uff.. Får helt vondt inni meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ikke på videoen, men var på sirkus med noen barn for ca 12 år siden. Jeg hadde en skikkelig emmen smak i munnen etterpå og har ikke tenkt til å ta med mitt barn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kommer ikke til å skje. Jeg akter ikke å lære mine barn at det er greit å torturere dyr for underholdningens skyld. Dyrefri sirkus er derimot ikke et problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge det ikke er dyr med. Og det er jo mye flottere også. Skjønner ikke at noen gidder å se på dyr gjøre helt unaturlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Standard sirkus med trøtte elefanter og påtrengende pinlige klovner nekter jeg jeg å oppsøke. Svigermor må GJERNE ta med mine unger på sirkus, men jeg hæler ikke.

 

Og sånn litt på siden av tema; er det for mye forlangt å ønske seg en litt mer nyansert debatt kring dyr i sirkus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg år ikke på sirkus fordi jeg HATER og er LIVREDD for klovner. Andre kan ta med seg barna på sirkus, men jeg nekter å gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faen, og kommer aldri til å ta med meg poden på dyremishandling satt i system. Fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "poden" din kommer aldri i en dyrepark? Eller en besøksgård 11:34

Han får vel heller aldri sitt eget kjæledyr.

Eller hva mener du er dyremishandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri interesert meg for dyrenummerende. jeg har altid vært inponert over kuntene til linedanserne akrobatene og klovnene.

 

er ikke så ofte på sirkus sist gang var for 4 år siden. det er synd at dyrene ikke får et verdig liv. men jeg vil opplyse om noe som ikke var på den filmsnutten der og det er at det er en del av de dyrene som var med der og tryuede dyrearter ikke er lov i norge og heller ikke på sirkus. men likevel i norge er det jo fortsatt lov med dyr på sirkus. men vanligst er vel hester, hunder og elefanter tror jeg. og de fortjener jo også verdige liv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreguuuud, ikke den NOAH-videoen igjen! For all del, NOAH mener det sikkert godt, men jeg har fått hele den organisasjonen så langt oppi vrangstrupen som mulig de siste årene - mye på grunn av denne evinnelige sirkusdebatten som dere drar opp igjen her nå.

 

Long story short: Jeg er fullstendig mot all bruk av eksotiske dyr på sirkus. Elefanter, løver, tigre - hva i alle dager gjør disse i et telt i et land langt oppi nord?! Dessuten har jeg en sterk indre motvilje mot å føle meg komfortabel når jeg vet det er dyr i nærheten som er direkte farlige, og dessuten store nok til å knuse en liten lastebil. Med andre ord: Sirkus med elefanter og løver er IKKE noe jeg tar med meg mine barn på. De er farlige, ville, utilregnelige, og dessuten er det komplett umulig å tilfredsstille deres behov på en reise. Man finner ikke en innhegning som passer en elefant eller en skog en løve kan jakte i langs landeveien i lille Norge.

 

... og så kommer min lille forkjærlighet for et spesifikt sirkus inn i bildet. Kjenner dere til Zorba? Et lite sirkus som spesialiserer seg på å lære helt vanlige dyr (hunder, katter, hester, geiter ...) triks ved hjelp av klikkertrening. Såvidt meg bekjent vurderer de dyrene nøye, og tar kun med seg de dyrene på turne som trives med sirkuslivet. De har strenge krav å rette seg etter, har ofte besøk fra Mattilsynet, og har aldri fått en eneste anmerkning på dyreholdet.

 

Min mening er at dyr i sirkus kan gjøres bra, og det kan gjøres fryktelig forferdelig dårlig. Hvis man ikke kan godta de sirkusene som tar seg godt av dyrene sine, da kan man søren meg ikke godta noen som helst form for f.eks. konkurranseridning med hest, hundeutstillinger eller lignende ... Se på antall timer på reise i løpet av et år, hvordan dyret bor på reisen og hvor mange timer i strekk dyret må være skjerpet hvis man f.eks. er på middels nivå i sprang og starter et helt standard antall konkurranser i løpet av et år og deltar på treningssamlinger iblant, så skjønner du fort at sirkuslivet ikke er så ille for dyra likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg går ikke på sirkus,og datteren min skal heller ikke gå dit.Jeg er totalt imot det de driver med,og kommer ikke til å gå på sirkus så lenge det er dyr med.

 

Har forøvrig ikke sett den videoen som er lagt ut her,kan tenke meg hva den handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine motforestillinger mot mye konkurranser som involverer hest, men sammenligningen til sirkusdyr er heeeeeelt fjern.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...