Kjukka Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Jeg og barnefar har nettopp flytta fra hverandre, og har bestemt oss for å ha delt samvær, altså 50/50... Men vi er litt i tvil om hvordan vi skal gjøre det. Slik er det nå: Mandag og tirsdag: meg. Onsdag og torsdag: pappaen, Fredag, lørdag og søndag: meg. Og omvendt uka etter. Jentungen er 3 1/2 år! Hvordan gjør dere "andre" det? og hørtes sånn vi har det helt på trynet ut?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har faktisk aldri hørt om noen som har en slik ordning, hørtes ut som ekstremt mye fram og tilbake for jenta. I løpet av en måned vil det jo være flytting 12 ganger! Kan ikke tro at dette er det beste for jenta.
Kjukka Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2011 Hun har ikke problemer med det! Virker iallefall ikke sånn... Så lenge hun vet hvem som henter i bhg, og hvem som skal levere henne, så er hun fornøyd! Og det er jo ikke snakk om flytting her.. Hun bor jo ikke en koffert heller!
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Siden du spør, så må jeg jo si at , ja, jeg synes det høres helt på trynet ut. En ting er at jenta ikke bor i koffert, som du sier, men bare tenk deg selv å skulle bo to dager ett sted, to dager på neste, så tilbake igjen. Det er jo ikke stabilt overhodet. Personlig synes jeg det er tidlig å ha 50/50, men skal dere gjøre det, så er nok det beste å ha annenhver uka, så jenta har mulighet til å finne roen der hun er. Vi har to små på 2 og 5 år. Jeg har dem søndag ettermiddag til tirsdag uken etter (9 overnattinger) og pappaen har dem tirsdag ettermiddag til søndag (5 overnattinger). Funker helt greit og blir ikke så mye bytting for ungene.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Må si meg enig med de andre over meg. Jeg synes det hørtes veldig slitsomt ut. De som praktiserer 50/50 bruker å ha hver sin uke. Jeg synes 50/50 er tidelig, men det er min personlige mening.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Dette hørtes ikke bra ut for et lite barn. 50/50 anbefales absolutt ikke for så små heller. Hvorfor bestemte dere dere for det? Ved et samlivsbrudd MÅ det jo tas hensyn til barnets beste! Vent nå hvertfall til skolealder med å vurdere 50/50, og da en annen ordning enn at hun flytter annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #7 Skrevet 11. mai 2011 Ja, det høres helt på trynet ut å flytte på jentungen så ofte. Hvordan skal hun finne roen? Her tar dere mer hensyn til dere selv enn til barnet!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #8 Skrevet 11. mai 2011 Siden du spør må jeg svare ærlig og jeg mener som de andre- det må bli -på sikt , utrolig slitsomt for ungen. Må desverre si at 50-50 er mer for foreldrene enn for barnet...vi valgte ikke en slik løsning, nettopp pga barnet! Håper dere finner en løsning som fungerer for dere.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 Men det er jo fram og tilbake og fram og tilbake og fram og tilbake og fram og tilbake og fram og tilbake og fram og tilbake i løpet av en måned!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Er sikkert en haug på mødre som vil ha OS her som sittar å svarer. Skal vedda på at alle som har svart her har ungen sin mest og faren har den minst, så dao er er det greit for dej.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Nei vet du hva,12:20. Det stemmer overhodet ikke. Jeg har delt omsorg for dattera mi, men vi har hele uker. Det første halve året etter vi flyttet fra hverandre, så hadde vi en ordning litt ala HI sin, pga at jeg jobbet 2-3 kvelder i uka. Men det ble bare tull for jentungen. Hun var 4 år og kom aldri ordentlig inn i leken med vennene sine. De visste jo aldri når hun var hvor, så de sluttet å komme og spørre etter henne osv. Hi sitt barn kommer til å føle seg som en rotløs kasteball mellom 2 hjem, og det VIL få konsekvenser for henne. Om ikke akkurat nå, så vil det komme en reaksjon senere i livet. Dette er en løsning som er best for foreldrene, ikke barnet. For barn tilpasser seg!
tullemor_til_snart_4 Skrevet 13. mai 2011 #12 Skrevet 13. mai 2011 Uff, nå fikk jeg vondt i magen... Er et skilsmissebarn selv og jeg bodde ukedagene hos mamma, annenhver helg hos pappa og annenhver helg hos mor. Jeg kan love deg at det går fint. Hun kommer sikkert ikke til å klage: Hun elsker dere!! MEN det ER slitsomt! VELDIG slitsomt! Hun VIL bli en rastløs/rotløs person. Kan huske jeg avhvertil latet som jeg var syk, for å slippe å reise helgbesøkene, i perioder. Og at jeg helt tømt for krefter, med kaotiske følelser, sank sammen gråtende ved siden av bagen min... Men dette vet ikke foreldrene mine. Annenhver uke, man-søn, høres mye mer fornuftig ut. Da får hun helgene til å slappe av på...Det er viktig til og med for barn. De fleste glemmer at barnehagen er barnas jobb! De trenger også fritid/egentid. Og barn bruker gjerne 24-32timer på omstilling når de kommer til et "nytt" sted. Hver gang hun kommer fra far hejm til deg er dette et nytt sted, hver gang hun reiser fra deg og kommer hjem til far, så er det et nytt sted... hos deg blir hun til mammas jente, hos faren forandrer hun seg til pappas jente... det blir mye frem og tilbake... Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå