Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Vi venter barn nr 2. kjæresten min drive rå røyke hasj minst 3ganger i uken. jeg har satt flere ganger at jeg liker ikke det han gjør, men han drita i det. jeg øker ikke mer. har sagt at han nå flytter ut. det siste jeg trenger nå er stress. hva ville dere har gjort.?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Hvorfor liker du det ikke? (bortsett fra at det er ulovlig selvsagt). Oppfører han seg annerledes e.l?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 han kjøre bil etter han har røykt også jobber han i helsevesen. synes du det er riktig at kjæresten din røyke hasj 3 ganger i uken.?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Hvem var det til? Jeg synes ikke det gjør noe at min kjære røyker marihuana. Han oppfører seg hverken rart eller ubehagelig. Hadde det vært nikotin hadde det vært uaktuelt. Jeg synes ikke man bør røyke føtr man kjører heller, der hadde jeg satt ned foten. Men hvis du synes det er et prblem så synes jeg faktisk han bør respektere det.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Jeg mener han bør respektere det at jeg ikke liker det og prøve å kutte det ned. han skal blir far til 2 gutter. vet ikke om han hadde de likt at de begynner med hasje røyking. Skal ikke vi være forbilde for ungene vår?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Vet du egentlig mye om denne planten? Det finnes få eller ingen dokumenterte dødsfall som følge av marihuana bruk. Nikotin og alkohol derimot... Hva mener du egentlig med forbilde? Kameraten min for eksempel er et fantastisk forbilde for sine barn. Han har god arbeidsmoral, har høy utdannelse, er ambisiøs, engasjert, sporty og hardt arbeidene. Han er virkelig en engasjert og morsom familiemann. Skulle han virkelig være et dårlig forbilde fordi han røyker innimellom?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Jeg ville aldrig godtatt at min samboer røyket hasj en gang i året engang. Det er noe drit og man bør ha sluttet med sånt når man blir forelder.
3 nøtter til Askepott Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Jeg hadde ikke synes det var greit og det er kun for det er ulovelig, hadde det vært lovelig kunne samboeren min røyka hvis han ikke skulle kjørt bil
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #9 Skrevet 11. mai 2011 mannen min kan lika gott röka harsh som han dricker alkohol, till fest.. skillnaden är att om han röker en fredag istället för dricker så slipper han bakrusen och lördagen blir inte förstörd..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #10 Skrevet 11. mai 2011 gale gale kvinner... Nei det er IKKE greit å røyke hasj!! Enkelt som det...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #11 Skrevet 11. mai 2011 Jeg savner en like-knapp på dette innlegget )
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #12 Skrevet 11. mai 2011 Ja, hvorfor tenke komplekst, lizm...serriøst, azz :-p
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #13 Skrevet 11. mai 2011 00:16 Og den dagen han blir tatt kjørende med barna i bilen og det gir utslag for slikt i blodet, blir barnevernet koblet inn. Eller den dagen et av barna finner noe og putter det i munnen. Har skjedd flr, og vil absolutt skje igjen. Kan ikke skjønne at noen her sitter å forsvarer slikt. HI: blir bf tatt for bruk/ besittelse kobles politi og barnevern inn.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #14 Skrevet 11. mai 2011 Det er jo ikke så greit å ha barn med seg i bilen om han gjør det. Og som sagt, har politiet rutiner på å koble barnevern inn dersom de tar noen for bruk eller besittelse, men barnevernet har ingen rutine på å kjøre sak med mindre det foreligger omsorgssvikt. Og hadde du hatt en vanlig samboer som bare ble tatt i fartskontroll, så hadde ingen tenkt på barnevernet :-p
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #15 Skrevet 11. mai 2011 Bv vil innkalle til samtale med foreldrene, OG de kan velge starte undersøkelsesak, så det du påstår er helt feil. Skjønner ikke at noen gidder prøve snu dette til noe "positivt" nesten. Folk her må jo være helt på trynet eller dopa selv.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #16 Skrevet 11. mai 2011 Så det at mannen har høy utdannelse og mange bra kvaliteter gjør at det veier opp for bruk av narkotika? Og nei, en er ikke et godt forbilde for sine barn når en bruker narkotika. Har meget høy utdannelse selv og stort sett alle kvalitetene til denne mannen jeg.Har derimot aldri prøvd narkotika.Skjønner jeg må være et prakteksemplar av et menneske:))
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #17 Skrevet 11. mai 2011 Gi han et valg, enten slutter han å røyke eller så får han flytte ut. Hvis han velger å flytte sier det litt om han og hvor stor del av livet hans hasjen er og da er det uansett likegreit at dere ikke bor sammen med han. Som noen over her sier, hvis barnevernet/politiet får snusen i det kan det få konsekvenser. Det er ikke en hovedregel at barnevernet ikke griper inn med mindre det er omsorgsvikt, man ser an situasjonen individuelt for ingen saker er like. Vil du risikere å miste barna dine (i værste fall) fordi du har en idiot av en samboer som røyker hasj 3 ganger i uka?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #18 Skrevet 11. mai 2011 Men det er jo det jeg sier. Barnevernet kaller inn til samtale, de undersøker for å kartlegge, og så henlegger de saken dersom alt er greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå