Vil Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Det er egentlig bare ett punkt som er sentralt: at du ser kontakten mellom de voksne og barnet ditt er god. At de voksne har blikk for barnet. I tillegg til dette: - At antallet barn og voksne barnet møter hver dag ikke er forvirrende eller kaotisk. (OBS: barnehagen må gjerne være stor, bare de har organisert dem i mindre grupper.) - God informasjon om hva barnet har gjort den dagen. - At de kontakter dere hvis barnet er sykt, og gor beskjed om det har hendt noe unormalt den dagen. - at rammebetingelser i form av uteområde, inneområde og aktiviteter er gode.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 At barnehagen er en forlengelse av hjemmet, "ser" barnet og dets behov og er lydhøre for foreldrenes forventninger.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 At barnehagen "ser" alle barna. God informasjon Nok voksne per barn Omsorg og trygghet
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Det viktigste av alt er at de ser hvert enkelt barn. Med det mener jeg: at de hilser om morgenen, at de kjenner i gjenn vaner, at de vet hva barnet liker å leke med, at de innimellom forteller om en pussig ting barnet sa eller gjorde den dagen, at de omtaler endre barn positivt og sier noe om deres personlighet (ikke bare "barn er så søte"). Veldig viktig at det er nok voksne og at de voksne er oppmerksomt tilstede, og at det er små grupper for 0-3 barna. Utenom det, så syns jeg det er viktig at de er ute i all slags vær heller enn at de er så mye ute. Jeg syns også det er bra at de har temaer som strekker seg over tid, der de har aktiviteter knyttet til det.
Willy Wonka Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 Enig med alle over her. Men i tillegg liker jeg at barna er masse ut, fysisk aktivitet og utfoldelse. Mine går i naturbarnehage og det er noe av det flotteste jeg har opplevd. I tillegg til fantastiske ansatte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå