Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Pga av probleme jeg nevner nedenfor har vi tatt datteren vår ut av barnehagen, spørsmålet mitt er hvordan dere ville reagert/ handlet dersom dette skjedde dere. Jenta mi på snart 4 år er utrolig sosial og kjærlig. Ikke bare ovenfor oss, men også ovenfor fremmede, venner osv. Det får vi stadig kommentarer på. Hun har vært slik siden hun var helt liten. Hun gir god kontakt, masse øyekontakt, er helt tilstede osv. I hennes gruppe i barnehagen er det to ansatte. En assistent og en førskolelærer. Datteren min har veldig god kjemi med førskolelæreren så de har et nært forhold uten at det er noen favorisering. Den andre ansatte er en slitsom usikker jente som stor sett snakker om seg og sitt (til oss foreldre) og ikke har noen god tone med barna. Hun har fått mye klager fra andre foreldre og flere har byttet gruppe pga henne. To ganger har jeg kommet inn mens denne ansatte har gneldret til min datter. Ropt og kjeftet. Datteren min har derfor bare rett og slett oversett henne. Hun kjefter hele tiden. Datteren min hører på henne, men gir henne ingenting mer. Ingen smil, ingen klemmer, ingen oppmerksomhet. Hun gjør bare stille som hun sier. Mens til alle andre er hun seg selv, blid og sjarmerende. Assistenten har selvsagt oppfattet at hun oppfører seg annerledes ovenfor henne, enn de andre lærerene og reagerer ved å gå rundt å kalle henne autisten. Hun sier at jenta er følelsesløs ovenfor henne og dermed sikkert autist. Dette fikk jeg høre av en av de andre ansatte som jeg er venn med, rett etter at jeg tok henne ut. Det er nå to uker siden jeg tok henne ut, og jeg lurer på om jeg skal legge inn en formell klage. Synes det er helt grusomt at hun har gått rundt og kalt datteren min "autisten". Jeg fikk også vite av denne andre ansatte at datteren min har mer eller mindre blitt mobbet av denne assistenten.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Du har tatt barnet ditt ut av barnehagen i fjorten dager pga en tåpelig assistent, helt uten å gi barnehagen beskjed om hvorfor? Jøss.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Herregud så sjokkerende! Jeg hadde absolutt klaget skriftlig. Dette mennesket burde jo ikke jobbe med barn og unge i det hele!!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Ja, det er selvsagt HI som er teit her eller? Herregud, typisk dib kjerring svar
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Jeg lurer litt hva denne assistenten kan om autisme. Kan være interresant å høre. Hvilke kunnskaper har de med å håndtere barn? Kan se ut som de mangler en del når det gjelder å få frem det beste i barna. Jeg hadde blitt bekymret hadde jeg opplevd noe slikt. Synes du bør ta dette opp og høre hvorfor de snakker slik i barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Ja. Grunnen til at jeg ikke har gjort det enda er fordi en drøss med andre foreldre har sendt inn klager og hun har nå blitt flyttet til et rom for mindre barn. Derfor lurer jeg på om det er litt smør på flesk å sende en klage. Men dette holder meg våken om natten rett og slett. Jeg angrer på at jeg lot det gå så lang tid. Jeg er redd for å si ifra.. Men nå går hun ikke i noen barnehage lengre. Jeg er i permisjon og det er sommer..men hadde jo vært ok om vi fikk plass et annet sted til høsten.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Hehe, ja, du kommer med et typisk dib-kjerring svar! Ja, HI må jo være VM i tafatt som ikke har tatt opp dette for fjorten dager siden!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Hun har ingen utdannelse eller formell erfaring med barn.. .tro meg, datteren min er ikke autist. Jeg har aldri sett henne oppføre seg slik ovenfor noen andre. Tydelig at hun skjønner at denne assistenten ikke var på hennes side... Det er mange detaljer her. Feks så krevde denne assistenten at datteren min kalte henne "lærer" mens de andre fikk kalle henne ved navn..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Neineinei! Helt forferdelig... klag!! Kan selv si at jeg har jobbet i barnehage og det er ikke alle barna man blir like knytta til, noen er f.eks. mer krevende enn andre. Men da er man veldig bevisst på akkurat dette, og passer på å gi denne ungen like mye oppmerksomhet og kos som alle andre. Man skal da være obs på at man skal ha mer tålmodighet, passe på så man ikke uffer seg f.eks. Poenget mitt er bare at man for all del ikke skal vise "frustrasjon" over et barn bare fordi man f.eks. synes det er litt masete.. Og at hun har gitt barnet ditt kallenavn??? Hun burde få sparken!! Rett og slett... er mobbing. Barn forstår mye, og i hvert fall energien fra andre (bedre enn vi til og med gjør). KLAG! La barnehagen forstå hvor alvorlig du synes dette er. Om de bagatelliserer det, klag til kommunen (om det er en kommunal barnehage da).
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Har du sagt opp plassen i barnehagen pga dette? Uten å snakke med ped-leder/styrer? Eller du har rett og slett ikke levert datteren din i barnehagen på 14 dager UTEN å gi beskjed? Uten begrunnelse? Greit nok at assistenten oppfører seg merkelig, men det gjør jammen du også......
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 hvis du føler det slik,, ta det opp med styrer... du overreagerer helt sikkert. og din venninde har hørt at en annen har sagt.... vel du vet hva de sier.. en fjær til 10 høns..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #12 Skrevet 10. mai 2011 Nei, jeg har tatt henne ut fordi vi generelt var misfornøyde. Det ved ped leder men har som sagt ikke lagt inn FORMELL klage. Alle vet om problemstillingen for å si det sånn. Har skrevet henne ut fordi vi har vært misfornøyde lenge og fordi hun ikke trenger å være i barnehage da jeg er hjemme uansett og det er sommer og sol ute.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Skal liove deg at jeg ikke overdriver. Jeg kunne sagt mye mer her, men har valgt å tone det ned fordi jeg ikke vil bli gjenkjent. Hun har fått MANGE klager.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #14 Skrevet 10. mai 2011 Herregud, du aner ikke hvor feil du tar...Jeg vil heller si at jeg underdriver. Har ikke lyst å bli gjenkjent så jeg har ikke kommet med alle detaljer
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #15 Skrevet 10. mai 2011 Må bare oppklare en ting (etter som det blir sagt ting som at jeg er tafatt osv). Jeg fikk nettopp vite at datteren min ble kalt "autisten" og mobbet. Jeg tok henne ut fordi vi var generelt misfornøyde, jeg viste jo som sagt ikke om hvor ille det var før vi tok henne ut. Flere andre foreldre har også kommet til meg og sagt at de følte at datteren min ble uthengt av akkurat henne assistenten. Men som sagt, det har jeg fått vite i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #16 Skrevet 10. mai 2011 Svaret mitt ble ikke lagret først..derfor to så like innlegg..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #17 Skrevet 10. mai 2011 ja vel.. fått mange klager.. men har du hørt at hun har sagt det til barnet ditt? har du sport henne? har du sport din datter om hun blir mobbet? når en ansatt har fått rykte på seg at " hun har fått mange klager" så er det lett for foreldre å smøre på... du reagerte på grunnlag at det som din venninde hadde hørt at noen hadde hørt hun hadde sagt..... du burde vel kansje tatt det opp med assistenten selv?? du burde vert den voksne og tatt det opp med styrer, leder e.l ikke sitte her inne på BiM å sutre... ???
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #18 Skrevet 10. mai 2011 Oj, skulle tru du skrev om vår bhg. Har en mindre god assistent der også. Jeg nevnte det da jeg var i samtale med fastlegen, han skulle sende et skriv til bhg. De vet godt om saken fra før, men vi har ny ped.leder. Hun ville først vente på brevet for å se hva hun gjorde. Hun er god venn med ass, men sa rett ut at er dette for ille blir hun sparket ut. Hører også flere andre klager, ikke på hva hun sier/kaller barna, men på hvordan hun behandler dem. Lykke til HI.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #19 Skrevet 10. mai 2011 Du MÅ ta det opp. Vil du hun skal gjøre dette mot flere barn? Jeg fikk klage av ei mor på jobb en dag fordi jeg hadde tatt på feil lue på et barn. Hun hadde ring til styreren på kvelden og sa at hun ikke fikk sove pga det. syns du har bedre grunn til å klage da. h Helsing to barns mamma og 15 års erfaring i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #20 Skrevet 10. mai 2011 Hun førskolelæreren kom foressten på døra vår rett etter vi sluttet og sa at hun var lei seg for alt sammen. Datteren min fikk et koselig kort og en bok av henne..Hun sa også at hun selv hadde sagt til styrer at hvis hun måtte jobbe sammen med noen som behandlet barn på den måten ville hun selv slutte. Derfor ble assistenten flyttet...Styreren vet veldig godt om problemstillingen, med tydeligvis er det vanskelig å finne ansatte? Ikke vet jeg..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #21 Skrevet 10. mai 2011 Ta opp dette med avdelingsleder eller styrer så fort som mulig. Be om et møte. Det er ille når ansatte i omsorgsyrker slenger rundt seg med diagnoser. Har selv vært utsatt for det - og det er lite trivelig.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #22 Skrevet 11. mai 2011 fastlege skal skrive et klagebrev til barnehagen på grunn av noe du har NEVNT i en samtale med han/henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå