Gå til innhold

Dere som har reist med fly med baby og vogn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta med meg bilstol til baby 5mnd inn på flyet? Må jeg ha pose å ha vogna i,eller får jeg det på flyplassen? Kan jeg ha med ferdigblandet nan boks på 200ml?

Noe annet lurt å tenke på før jeg reiser med fly med baby???

takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta med deg bilstolen inn på flyet om du betaler for sete, de fleste godtar det, uligens ikke ryanair. Men når du ikke betaler for babyen, eller bare det baby geyret, skal baby sitte på ditt fang, i den selen du får utlevert fra flyvertinna.

Sas gir ut poser, men norwegian tar seg betalt, med widerøe har jeg også fått pose. Dette kan det jo være endringer på, lurer på om sas tar seg betalt for posene også nå. Før lå de gratis attmed spsialbagasje båndet.

Det med den nan boksen vet jeg ikke, du skal smake på baby melka, og det er litt vanskelig når det er i kartong. Muligens sier de det er greit og muligens er de firkanta, kommer an på hvem du kmmer bort i.

Pulver i flaske, og be om kokt vann i narvesen er et godt alternativ.

Skrevet

Hei.

Jeg har allerede vært ute og flydd to ganger med min lille på 5 mnd. Når det gjelder bilstol tror jeg det er forskjellige regler på de ulike reiseselskap. Ta en telefon og hør med de dere skal reise med, men om baby får sitte i den under flyturen avhenger jo om det er et ledig sete ved siden av deg. Min erfaring er at jo mindre du har å bære på jo bedre. Jeg hadde jenta i babybjørn sele gjennom sikkerhetskontrollen og inn på flyet. Veldig praktisk og greit med begge armer fri. Når vi var kommet i lufta bysset jeg henne i søvn, og hun sov i fanget mitt.

Du kan fint ta med så mye NAN du ønsker. Dette gjelder alt av baby mat, eneste er at du kan bli spurt om å smake på det i kontrollen. Men husk at du ikke kan ta med saks for å åpne boksene. Jeg fyllte bare opp to tre flasker med NAN og hadde med en ekstra som jeg gav fra. Fikk varmet en flaske godt opp før vi gikk ombord i flyet, så den var passe varm til å gi under avgang. Kan være lurt å gi flaske eller tutt ved avgang og landing for å unngå dotter i ørene. De har ikke mikro ombord i fly, og det er veldig styrete med vannbad i de trange flysetene, så jeg vil anbafale en sånn selvoppvarmende flaske som de selger på barnas hus eller nettet ( http://www.lilleprinsen.no/product/483848/iiamo_go-Designer-tateflaske.html ) Den er helt genial og ha med på ferie.

Vogna pakket vi i prampac. Om det skulle skje noe med vogna underveis, vet jeg at du får igjen på forsikringen om du har en sånn. De har plastikk på flyplassen som du kan pakke den i. Tror kanskje det koster en 50 lapp eller noe.

Ellers vil jeg anbefale å ha med kun det aller mest nødvendige, og ha orden i stellebagen så du vet hvor du finner alt når du sitter i de trange flysetene. Minst mulig å bære på. Men ta med bleier og stelleunderlag. NAN, ett par ekstra gulpekluter, og ett par leker/bok som han kan underholdes med om han er våken. Tuttlenke er også veldig praktisk om han bruker tutt. En ekstra body og strømpebukse kan også være greit om han gulper mye eller bæsjer igjennom.

Skrevet

Bilstol kan du ha med, men babyen får nok ikke sitte i det med mindre det er ledige seter eller du har betalt for sete.

Tror de har poser på flyplassen, vi har alltid brukt vognbag, det sikrer vogna bedre også.

Ferdigblandet nan hadde vi med, det gikk helt fint.

Skrevet

NAN som ikke er åpnet trenger ikke smakes på! Greit å ha med en eller to ekstra

23.24

Skrevet

Jeg har tatt med bilstol som håndbagasje. Det er som regel alltid et ledig sete og du får da byttet plass slik at du kan bruke det.

Det er lov å ha med nan, men du må være villlig til å smake på det. (hvorfor ikke ta med pulver og blade med tevannet i stedet?)

Anbefaler å ha bæresele/sjal så du har armene fri på flyplassen og barnet får nærhet til deg - det er mange inntrykk.

Skrevet

Man kan ta med nan på boks (uåpnet) på fly! Man trenger ikke å åpne det for å smake. Vi skal reise fra USA, og kan da ikke ta med flasker og håpe at tevannet er tilstrekkelig kokt på flyet når vi reiser med en baby på 4-5 uker;)

Ang bilstol, så spør flyselskapet. Der får du vite det rette:)

Skrevet

Hei,

Vi har dratt paa lange flyreiser inkl mellom landinger med barn helt ned til 7 ukers alderen. Dette fordi vi bor over atlanteren og det tar en stund og komme til Norge.

Hvor lang er flyreisen?

Vogn:

Du maa ikke ha pose. Vi har hadde egen bag til vaar buggabo, men til dobbelvogna hadde vi ikke det og sendte den som den var. Gikk fint det. Du kan ogsaa sporre om aa ha vogna til gaten. Noen land godtar det (Canada blant annet)

Ferdigblandet MME er det enkleste og alltid det vi har brukt. Vaar baby drakk det romtemperert saa vi slapp styret med aa varme det opp. Ha alltid med fler enn du tror ettersom du ikke vet om det blir forsinkelser.

Ha alltid med mer en ett skift/bleier etc til baby. Noen babyer basjer mer pga av trykket i flyet. Vaar fikk diare og selvom jeg hadde med 5 skift maatte vi kjope ekstra klaer paa mellomlandingen og det eneste de hadde var burberry.

Bilstol er greit aa ha. Vi har alltid betalt for ekstra sete. Om du skal langt har noen fly bassinet som du kan sporre etter. Noen flyselskaper vil ikke booke ut dem paa forhand, saa nar du kommer til flyplassen og gaten saa spor du ved gaten og de kan evt sjekke og bytte seter der.

Ha med eget pledd, det blir rett kaldt paa fly ogsaa bruker du det i tillegg til flyets tepper.

Baersele er uansett kjekt. Noen ganger er det greiere aa bruke ryggsekk og droppe bleiebaggen paa flyreiser ettersom det kan vaere vanskelig aa baere bade skulderveske og baby. Vi pakka bleiebaggen i kofferten. Jeg pleier ogsaa aa pakke et par bleier, underlang, vaatservietter og ett skift i en liten toy pose saa jeg slipper og ta med bleiebaggen/sekken inn paa flytoalettet for det er saa lite. Saa fyller jeg bare opp posen etter hvert besok.

Ha med litt smertestillende til barnet i tilfelle det faar vondt i orene.

Og litt leker. Prov aa booke fly paa kvelden naar barnet egentlig skal sove. Det er enklest.

Det var alt jeg kunne komme paa naa....Lykke til.

Skrevet

Og nei, du behover ikke smake paa uaapnede pakker med MME og du kan ta med saa mye babymat du vil. Eneste gang jeg ble spurt om aa smake var naar jeg hadde ferdig kokt vann i flaske til pulver mme og det var mellom sverige og Norge

anonym 04:19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...