Gå til innhold

fjerne kattepiss-lukt fra barnevogn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En katt har vært i barnevogna, og nå stinker den kattepiss... herlig...

 

Går slikt bort i vask? Må det i vaskemaskin?

 

tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, kattepisslukt er nesten umulig å få bort! Vi måtte kaste en hvilestol til 10000,- for at lukta ikke gikk bort, men fikk heldigvis ta det på innboforsikringa...

 

Håper det som lukter kan vaskes i maskina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF!

 

Var det deres egen katt eller?

Hadde kattene mine gjort noe sånt hadde jeg gitt dem en lang time-out på dass! Og en stor sprut med vann! Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med hell vasket en skinnveske - først i bløt i lunkent vann med oppvaskmiddel og en dæsj salmiakk i ett døgn, deretter i vaskemaskin på skåneprogram med milo og skyllemiddel.

 

Bløtleggingsvannet ble skummelt kullsvart, men vesken har ikke blitt mindre svart, ei hellet tok foret skade og lukten ble borte.

 

OBS med barnevognen hva som gjemmer seg under alt stoff, plywood-plater liker IKKE å få vann på seg, da er det bare å kaste :(

 

Men trekk og madrasser bør gå fint, husk å impregnere trekket etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal prøve å se om det forsvinner i vask. Noen vaskemidler som er ekstra effektive på slikt?

 

Var katter fra nabolaget som tok seg den friheten å kose seg i banevogna vår... (vi har ikke katt selv) Oppdaget det selvfølgelig ikke når det skjedde, men fikk en hyggelig lukt-overraskelse da jeg skulle bruke den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UKASTRERTE hannkatter er noe dritt! Det er ikke vanlig piss som er på vogna, det er markering fra en av naboens katter.

 

Nabkokatta markerte på vogna til babyen min, jeg ble ganske irritert selv. Mest fordi at slike sløve katteeiere som naboen ødelegger for oss seriøse katteeeire som faktisk tar oss bryet med å kastrere og sterilisere kattene våre!

 

Jeg vasket nettet, hvor katta hadde markert, i maskinen. Gikk greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...