Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Dersom du skulle i et selskap, f.eks en dåp eller konfirmasjon, og tilbyr deg å bake en kake pga du selv er allergiker. Dersom du ikke hadde bakt egen kake kunne du ikke spist noe som helst og måtte bare sett på de andre som spiste kake. Er det da normalt at når selskapet er over og det er 1/4 del av kaken igjen, at den som har selskapet tilbyr seg at du kan få den med deg hjem? Eller er det vanlig at verten beholder den? Fikk slengt i trynet "du får kakefatet og kakespaden i sølv tilbake når jeg har spist opp kaken din" I tillegg hadde hun hatt kakespaden i sølv i oppvaskmaskinen....
Tøffe Tøflus Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Det kan jo godt hende verten har planer om etterpåselskap, og dermed tenker å spare det som måtte være av kakerester. Dette er helt vanlig. Derimot ville jeg som vertinne sørget for så langt det var mulig at alle som hadde bidratt med kaker skulle fått igjen fat og kakespader før de dro hjem. Neste gang kan du kanskje hinte om at "tror du du kunne hatt kaka over på et annet fat så jeg kan ta med tingene hjem i dag", så er det ikke umulig du blir tilbudt å ta med kaka samtidig. Ellers synes jeg det er noe sært å forvente 1/4 kake med seg hjem, allergisk eller ikke. Tydeligvis flere som synes den er god når det ikke er mer enn det igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Synes det er helt naturlig at de ikke ga tilbake kaka, jeg. Men selvfølgelig kunne de tatt kaka over på et annen fat. Jeg hadde ikke stusset over dette i det hele tatt. Synes nesten du er litt smålig her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå