Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Har sendt en søknad på sommerjobb i bank. Jeg ringte kontaktperson å spurte litt om arbeidsoppgaver, men hun var litt travel og hadde ikke så mye tid til å snakke med meg, men hun sa at det var endel skrankearbeid, og noe forefallende arbeid, men også telefontjeneste, som gikk ut på oppfølging og salg til kunder.. Jeg liker å jobbe med mennesker, jeg liker økonomi (studerer det), men jeg er ikke noen selger! Så derfor blir jeg litt skeptisk til denne såkalte telefontjenesten, som da sikkert går ut på å ringe å "mase" på kunder om tjenester og produkter osv.. Noen som jobber i bank som kan fortelle litt om arbeidsoppgaver? og om det er meget salgsorientert og resultatorientert?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Skrankearbeid - sannsynligvis betjene kunder med innskudd, uttak, opprettelse av konto, betalingstjenester o.l. Telefontjeneste - ringe kunder å tilby sparing, forsikring, kundeprogram. Nå vet jeg ikke hvilken bank det er snakk om, men om du ikke har jobbet i bank tildligere tviler jeg på at du som sommervikar blir presset sterkt på salg og resultater.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 takk for svar! Var i hovedsak den "telefontjenesten" jeg lurte litt på hva gikk ut på. Dette er en Dnb bank. Har ikke jobbet i bank tidligere nei..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har jobbet i bank i ti år. De første fem årene trivdes jeg, men de fem siste hatet jeg. Konkurransen mellom bankene har blitt tøff, og alt fokus er på salg, kampanjer, registrering av salgstall og bonus. Jeg er som du kanskje forstår heller ingen selger, og sa opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå