storetrille Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Hei! Jenta mi har stor forventning til bursdagsbesøket sitt...blir 4 om få uker... De er 7 jenter på avd på hennes alder, 12 totalt. Hun leker like mye/lite med alle, leker også tilsvarende med noen på andre avd. Flere på samme alder har hatt bursdag i år - men ikke hatt stort besøk slik at jenta mi har vært invitert. Hun har vært til èn av guttene. Hun vil ikke ha gutter i besøket sitt - bare jenter!!. Så, hva gjør jeg....? Bør jeg invitere alle 11 jentene fra avd....? Må vel regne med noen foreldre, evt småsøsken også.... Hva hadde dere gjort?
Solskinnsdag Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Jenta vår fyllte akkurat 4 år også, og gledet seg stooort til å feire dagen sin med selskap! :-) Hun hadde allerede vært i en 4-års dag til besteveninnen i bhg. Hun hadde invitert alle jentene født i 2007. Men frøknen vår har en ganske stor vennegjeng utenom bhg. også, og i tillegg så leker hun ikke med alle de født samme året, mangen av de er født sent på året og jenta vår leker mest med de som er eldre enn henne. Så vi valgte å invitere bare 2 jenter fra bhg. (Sendte da ikke invitasjon via bhg. så det ikke ble noe styr blandt de små der.) Og resten av vennegjengen hennes her hjemme ble også invitert. Alt i alt kom det 7 stk., var 9 som var invitert. Og det var mer enn nok! Jenta vår følte at hun fikk lekt litt med alle sammen, og alle barna storkoste seg, det ble ikke kaotisk som det fort kan bli visst det er veldig mange tilstede. Jeg tenkte som så at hun er faktisk bare 4 år, store bursdagsselskap med hele klassen ol. kommer tidsnok. Lykke til! :-)
Fire småtroll Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 I barnehagen vi bruker er det vanlig å be alle fra samme årskull, både gutter og jenter. Siden alle gjør det på denne måten blir aldri noen utelatt, alt av innbydelser kan deles ut i barnehagen og alle er fornøyde
mai mammaen til to Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 vi inviterte alle jentene på avdelingen både når hun var 4 og når hun var 5. i tillegg inviterte vi 4 naboer... første året kunne de bli 13 og det ble vel en 8... og andre året kunne de bli 15 men ble 9... av erfaring er det alltid en del som ikke kan.. jenten min har og blitt invitert til alle jentene på avdelingen hun går på... de er 11 jenter....
Ian's girl Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Jeg hadde invitert alle jentene. Du trenger ikke regne med foreldre og småsøsken. Her går man i hvert fall alene i bursdag fra man er 3 år med mindre det er spesielle forhold hos barnet som tilsier noe annet.
susa :) Skrevet 11. mai 2011 #6 Skrevet 11. mai 2011 hos oss er det vanlig at foreldrene er med når de er 3-4 år. Men det varierer sikkert. Min eldste blir 4 i år og vi kommer til å invitere guttene på avd hans i tillegg til noen venner utenom bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå