Gå til innhold

finner dere på noe spesielt når ungene deres har med seg noen hjem?


Misti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når storebror på 8 har med seg venner hjem, kan det hende vi har filmkveld eller spillkveld, hvis været er dårlig. Ellers så kan det hende vi har høytlesning (Selv "tøffe" gutter på 8, syns det er koselig). Jeg legger gjerne til rette for kreative aktiviteter, som tegning, maling, modellering, Legobygging, osv.. Det kan også hende vi bare lager oss noe god mat, og skravler litt. ;)

Nå om dagene er det nok likevel utelek på trampoline, fotballsparking, sykling, osv. som står høyest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i ett område der det er naturlig at det stadig er venner av barna innom, så, nei, ikke noe spesielt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjør ikke noe spessielt. Jeg har en på 4 og en på 6. De har med seg venner flere ganger i uka.

Vi har ikke spesiel mat og lar dem holde på mest mulig på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi finner ikke på noe spesielt når ungene har med seg venner hjem, da måtte vi gjort det nesten hver dag. Vi bor i ett nabolag med mange unger, og vi ligger midt mellom de fleste vennene til ungene og veldig nærme skole og barnehage så det er vist veldig enkelt å være her. Men hyggelig med hagen full av barn, de finner på ting selv.

 

Jeg lager alltid ett stort fruktfat når det er mange unger ute, normalt for oss men tydeligvis spesielt for flere av ungene som er her. Selv om de har blitt vant til det nå. Er det unger på besøk, stikker ungene mine hodet inn døra og sier det er på tide med frukt.

 

God mat eller kose mat lager vi når vi får lyst på, det kan også skje når det er andre unger her men gjør det ikke pga at det er andre unger her.

 

leker, hobbyaktiviter er lett tilgjengelig i huset her så har de lyst til å gjøre noe så gjør de det. Skal de begynne med en hobbyaktivitet så spør de først, de har lært seg at jeg må vite om de begynner med maling og slike ting. (jeg ble vist ikke like blid når jeg oppdaget hele gulvet i kjelleren var dekt med glitter og annet stæsj, passet dårlig etter en natt med sykt barn. Så nå sier de ifra og da er det greit, da holder jeg litt mer øye med de. Jeg blir aldri kvitt det glitteret tror jeg, glinser enda to år etter..... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det unger innom hver dag omtrent. Vanligvis leker de fritt. Lager jeg middag spiser de sammen med oss, og det hender jeg setter med ned sammen med dem, men ikke ofte. De liker best å leke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ingenting spesielt. Her er det unger stort sett hver ukedag som løper inn og ut. De ordner leken sin selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstejenta er 9 år, og når venner som er her ofte, er det ingenting spesielt som skjer. Da leker de på egenhånd og spiser det jeg hadde planlagt til middag.

 

Men hvis hun har med noen for første gang, pleier jeg i alle fall å lage noe ekstra hyggelig til middag. Men de leker på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...