Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 jeg trenger litt råd og hjelp. har en sjef som er helt dust. jeg har 50 % stilling men jobber 48 timer i måneden. men har krav på 75 timer. min sjef endrer ikke på det enda jeg har sagt ifra flere ganger. dette er noe han har startet med etter jeg var i permisjon med ungen min. når jeg ringer pga sykt barn så blir han drit sur. jeg ringer ikke samme dag om jeg vet det før. men dagen før om jeg kan slik at han kan få andre til å jobbe.. jeg ringer så fort jeg ser at ungen må være hjemme eller til legen. dette har skjedd 2 ganger på de to årene jeg har jobbet der,.. jeg har flyttet en time vekk fra jobben min og sjefen min vet jeg leter etter ny jobb her jeg er nå. jeg har fått en sommer jobb som er heltid og jeg vet jeg klarer begge jobbene. trenger en del penger så syntes det er greit med så mye jobb. sjefen min har hele tiden drevet med diskriminering mot meg. prater aldri til meg. og jeg har nesten ikke hvert syk.. jeg ble sendt på sykehuset 1 gang mens jeg var gravid fordi legen trodde jeg hadde blodpropp. på vei til sykehuset ringte jeg jobben og sa ifra hva som skjer og at jeg må ta det med ro litt og blir sykmeldt. sjefen min reagerte med å bli sinna. ikke veldig koselig. sjefen min har mange i sin familie som også jobber der. svigerforeldre,en søster, to nieser, kona, og disse blir veldig prioritert,. familien har begynt å sjefe over oss andre på jobben der. er mange nå som har sluttet. og er ikke ansatt nye. spørsmålet mitt er om jeg skal si opp denne jobben og jobbe sommer jobben min, og håpe på fast der etter sommer`n. elles kan jeg søke nav om dagpenger. jeg trenger innspill fra andre hva burde jeg gjøre.??
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Aldri lurt å si opp en jobb før du har noe annet. Se deg om etter ny jobb og bit tenna sammen så lenge.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Hvor mange timer har du i kontrakten din da? Du har krav på lønn for de timer som står der, så lenge det ikke er du selv som ønsker å jobbe mindre.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 jeg kunne jobbet 100 % om jeg fikk det. men sjefen min setter ikke opp vakter for det. jeg har kontrakt på 75 timer. men får lønn for 48 timer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå