Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har et par spm.. Om jeg går i en full nattevaktstilling, ca hvor mange vakter på jeg påregne på en mnd? Er det samme antall helger som vanlig todelt turnus.. Jeg skal gå som vikar inntil videre. Hva sånn ca kan jeg forvente i TIMELØNN på kommunal basis? Jeg er nyutdannet..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Vil anslå ca 15-16 vakter i mnd. Det er normalt samme antall helger som todelt turnus ja, dvs hver 3. eller 4.helg som regel.. Timelønn.. vil tippe rundt 220 kr timen, men det er altså ren gjetting! Men altså.. 100% stilling som nattevakt..... jeg hadde DØDD!!!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Jeg tenker litt på å gjøre det en liten stund bare. Det er en ledig nattevakt stilling her, men alt annet er bare "vikartimer her og der".. Det er de to alternativene jeg har nå. Vet ikke hva som er mest gunstig egentlig..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Det går jo sikkert greit hvis man bare er innstilt på det, men jeg hadde ikke klart å fungere utenom jobben med så mye nattevakter!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Men - et lite tips. Du trenger bare å jobbe drøyt 60% stilling for å få tilsvarende full "daglønn" om du jobber natt.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Trenger jeg det? Men da er en full nv stilling bra mye bedre betalt da enn en vanlig stilling?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Ja det er bedre betalt enn om en går i full jobb med bare dagvakter. Tror nok det er veldig greit å gå natt jeg:) Det er i alle fall en perfekt jobb for ett B-menneske;) Hvor mange dager du må jobbe i uken kommer vel litt an på hvor mange timer du går per natt. Om du går 10 timer per natt, kan du f.eks gå slik: Uke 1: 3 netter Uke 2: 4 netter Uke 3: 3 netter Uke 4: 5 netter Da får du 150 timer i løp av en mnd, som tilsvarer 37,5 time per uke. Det ser ganske drøyt ut på papiret, men du har jo en god del fri både uke 1 og 3. Samtidig så har du mye bedre betalt enn om du hadde jobbet 5 dager i uken i en dagjobb. Du kunne nok gått 60% natt og likevel fått like godt betalt som i en dagjobb.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Hei. jeg er hjelpepleier men ligger på 360 000 i grunnlønn, 20 000 under sykepleierlønn så jeg svarer:) Jobber 58% natt og har ca 20000 utbetalt på det. Alle hos oss, både syke og hjelpepleiere jobber 3. hverhelg bortsett fra en full nattstilling som går annenhver helg. Min lønn er 198 pr time pluss 56 ekstra mellom 22 og 06. Helg er ca 40 oppå der igjen. Jobber 10-timers vakter og har i gjennomsnitt 8 vakter pr mnd:))
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 åja...så nå at du er nyutdannet, om du ikke har ansenitet blir lønna litt mindre da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå