en-to, lappe sko..... Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Vet at de ikke spiser grisekjøtt og kjøtt som er slaktet på "ulovlig" vis. Men kan de ikke spise gele heller pga gelantin? Er det andre ting som jeg må tenke over
en-to, lappe sko..... Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2011 Ja sant det, det har jeg jo ikke tenkt på ) Er det noe når jeg skal bake kaker som jeg bør tenke på?
lille sprelle Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 I tillegg til det du har sagt vet jeg om pølser og seigmenn....
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Gelatin, svinekjøtt. Noen muslimer spiser kjøtt som er slaktet "ulovlig" da det ikke alltid er like lett å få tak i halal (som det heter) kjøtt alle steder her i Norge. Noen muslimer spiser også gelatin, da de mener at så lenge (svinekjøttet) det har endret form, farge og smak er det greit. Så jeg anbefaler deg å høre med den enkelte og spørre dem om hva de gjør. Noen muslimer spiser også gelatin (og diverse e-stoffer) da det finnes i så og si nesten alt.
en-to, lappe sko..... Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2011 Uff har jo ikke vært klar over det med gelantin, så har jo spandert seigmenn på barna. Men det ene barnet i familien sier at hun ikke tåler gele så regner med at de ikke spiser gelantin. Har jo ikke tenkt over hvor gelantin stammer fra jeg. Men skal spørre moren for sikkerhets skyld. Takk for hjelpen alle sammen )
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Bare et tips; Den geleen som er ferdig på 45 minutter inneholder IKKE gelatin
maimaimai Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Det er så forskjellig, men jeg kjenner noen som heller ikke spiser rødt godteri, som rød nonstop osv. Det er visst et eller annet med fargestoffet, men det kan sikkert andre enn meg svare bedre på.
therehag Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Det er veldig forskjellig ja. Alle mine muslimske venner er like sekulariserte muslimer, som jeg er en sekularisert "kristen". Så de spiser både koteletter, pølser, mat som ikke er hallal og seigmenn, hehe;-) Det beste er å spørre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå