Gå til innhold

3 ukers samværsrett i sommerferien? (inspirert av annet innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg lese om det? Jeg er selv stemor, og barna hans bor fast hos oss. (mor har de annenhver helg og de ekstra tilleggene hun har krav på).

Er det sånn at hver av foreldrene MÅ ha barna 3 uker i strekk hver? Eller et det slik at de har krav på det, men kan bestemme hvordan det gjøres selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor gammel barna er (er ingen som anbefaler 3 uker i strekk til barn under 3 år), men i hovedsak er minimumssamværet blitt utvidet til 3 ukers sommerferie.

Om du Googler "minimumssamvær" så kan du finne endel på nett.

Det beste er uansett at mor og far blir enig i hvordan sommerferiene skal avvikles. Minimumssamvær er ikke noe som er skrevet i sten og det beste er at man blir enige og tar hensyn til barnet.

Skrevet

En kan aldri tvinge samværsforelder..... Har ingen sanksjoner der, gitt.

At der står 3 uker, betyr ikke at det MÅ være 3 uker.... Hjelpes, da skulle jeg hatt gode år, med de 2 ukene som var... Har aldri hatt det, jeg. For samværsforelderen har ikke giddet. Jeg har max hatt nesten 2 uker sammenhengende uten barn på 18 år en gang, og da var det besteforeldre som stilte opp. Faren har aldri giddet det der......

Skrevet

pappa fikk 4 uker da jeg var lita (er ikke så lenge siden)

men da ikke før jeg var over 10 år, ellers var det bare 2 uker

Skrevet

Mora vil nok gjerne ha dem så mye ho kan, så det er ikke mora det står på her, heldigvis.

Hadde vært veldig greit med 3 uker sammenhengende fri :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...