Gå til innhold

Argh ! Drittbutikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo ikke krav på noe mer, men synes likevel de bør bruke skjønn.

Saken er :

Jeg kjøpte to par tøysko til ungene, og fikk beskjed om å ta den str de brukte til vanlig. Ungene var ikke med. Som sagt så gjort. Det var bare å komme å bytte, og de hadde flere str på lager.

Da jeg kom hjem, viste det seg at skoene var ekstremt store i str, og begge ungene måtte ha 3 str mindre enn de bruker til vanlig.

Jeg dro tilbake samme dag, og fikk byttet det største paret - men de hadde ikke så små sko at minste kunne få slike.

De hadde heller ingen andre tøysko i hans str.

Spurte etter pengene tilbake for det ene paret, men siden jeg ikke hadde bedt om å deponere - kunne de ikke gi meg det.

Dro tilbake i dag for å kjøpe bunadsko for tilgodelappen, men de hadde søren meg ikke det heller i min str.

Spurte da etter gummistøvler til eldste, men nei. Tom for den str. Dessuten var hele støvlekolleksjonen til guttene svart med et og annet dystert mønster. Det gidder jeg ikke kjøpe nå på vår/sommer.

Spurte igjen om å få pengene igjen, fordi jeg måtte ha både støvler og bunadsko i dag, og dermed gå på en annen butikk. Men nei, helt umulig.

Blir litt iritert, selv om jeg vet at de nok har kjøpsloven på sin side. Det er jo ikke noe vits med tilgodelapp på en butikk som ikke har en dritt :-( Damen lurte på om jeg ikke ville ha et par andre sko til meg selv, men jeg kjøper ikke sko bare for å kjøpe.

Nå trengte jeg bunadsko, og bare det.

Lov å bli irritert ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan bli irritert.

Skrevet

Nei, det synes jeg egentlig ikke at du har lov til å bli. Skjønner at du blir frustrert, men de er ikke forpliktet til å gi deg pengene tilbake. Sånn er det bare.

Synes også de har strukket seg langt i et forsøk på å hjelpe deg. Det at de er utsolgt for enkelte størrelser i akkurat de skoene du ønsker deg er jo uheldig, men hva mener du de skal gjøre med det? Den tilgodelappen går vel ikke ut i morgen vil jeg tro, så du får gå tilbake senere å se om de har fått inn noe annet du kan kjøpe til barna dine da.

Skrevet

Håper det var folk som hørte deg på butikken.

Skrevet

Du har lov til å bli irritert selfølgelig.

Men de har hele loven på sin side, de kunne tom nektet deg å bytte varen, da det ikke er noe galt med den. I kjøpsloven står det ikke noe om bytting av varer som er i orden. Dette er en service fra butikkene.

Skrevet

Du kan bli så irritert du bare vil, men ingen bryr seg.

Du høres mest ut som en vansklig kunde.

Skrevet

Jeg er ikke enig med de andre som har svart deg. Dersom butikken sier at sko er normale i størrelsen, og de viser seg å være ekstremt store, så har de villedet kunden. Dersom man ikke kan bytte i en størrelse som faktisk passer, synes jeg det ville vært normal folkeskikk å gi pengene tilbake. Her er det butikken som gjør seg vanskelig, ikke kunden.

Hilsen daglig leder i klesbutikk

Skrevet

Forstår at du ble irritert. Det kan fint argumenteres at de ikke har kjøpsloven på sin side. Du spurte om råd i en spesialforretning, en butikk som er spesialister på sko. Du har helt klart berettiget forventning om at de har kunnskap om sine produkters størrelser, om de er store eller små i størrelsen. Du handlet på deres råd, og det var et dårlig råd.

De kan prøve seg med å bytte størrelse, de kan prøve seg med tilgodelapp, men du bør faktisk få pengene igjen.

Du var raskt ute med å gå tilbake, og du har prøvd andre tiltak som bunadssko og støvler, men ingenting funker for deg. Det er butikken her som er helt ute.

Hadde aldri handla der igjen! Sære folk, lite og dårlig service på dem! De fortjener ingen kunder om det er slik de oppfører seg.

Skrevet

HI her.

De har ikke strukket seg i det hele tatt egentlig.

At jeg kunne bytte skoene i ulike str var en avtale jeg gjorde da jeg kjøpte dem, og jeg kom tilbake noen timer senere med sko som var helt sinnsyke i størrelsene.

Hun opplyste ikke om det, tvert imot mente hun jeg skulle ta den str de vanligvis bruker. 3 størrelser feil er ganske grovt.

Kvittering er fremvist alle gangene, og jeg har min fulle rett til å få bytte ubrukte varer mot kvittering.

Skrevet

HI

Takk for støtte. Jeg driver selv en servicebedrift, og er avhengig av fornøyde kunder. Vi strekker oss langt, og mener bestemt at vi tjener på det i det lange løp.

Skrevet

Da jeg først leste innlegget ditt var jeg helt enig med deg. Synes også butikken burde vært mer villig til å strekke seg.

Men jeg skjønner ikke at du klarte å bomme 3 sko størrelser til barna dine. Det er rimelig stor forskjell ! Jeg kjenner barna mine såpass godt at jeg klarer å se om et par sko er SÅ mye feil i størrelse.

Skrevet

Tja, minsten bruker 27 i støvler, vintersko og gore tex sko. Gore tex skoa hans er jo litt "grove" og størrelsen på utsiden lyver nok litt.

På en hektisk handlelørdag, der jeg opplyst at de bruker 27 og 31, synes ikke jeg det er så ille. Damen plukket størrelsene frem fra under disken siden de ikke var utstilt.

Kikket ikke mere på dem, sidne det var slik de anbefalte.

Jeg har ikke fotmålene til ungene helt i hodet til enhver tid nei.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...