Gå til innhold

Deres beste tips mot herpes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg at det ikke finnes noen kur for herpes men går det an å forbygge?

Jeg har antageligvis herpes. Får væsebyller på leppene. Kun på munnen ikke der nede....Syns jeg har fått det så ofte i det siste...Ca 1 til 2 ganger i mnd..så tar det jo lang tid for skorpen og såret forsvinner....store utbrudd får jeg også.....Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få resept på en salve som heter zovirax hos legen. Det er samme medisin som er for mer alvorlig herpes, men i mindre dose tilpasset forkjølelsesår. Du kan også kjøpe denne salven i utlandet uten resept, det er nok billigere. Det er også utløpsdato på den salven, men den har ikke jeg holdt meg til i noen særlig grad. Det er også en begrenset dose man skal holde seg til, noen få ganger om dagen, det holder jeg meg heller ikke til.

Jeg har kjøpt en slik på apotek i England, uten resep, for flere år siden, den er bitte liten, og jeg har hatt min i flere år. Med engang jeg kjenner at det begynner å klø, være litt ømt, svi, så pøser jeg på med den salven, bare en liten dråpe, gjerne flere ganger for dagen.

Da unngår jeg utbrudd :-)

Skrevet

Aloe Vera har jeg hørt hjelper helt utrolig. Flere venner av meg har denne geleen til Forever (en av de få som er 100% ren og som du kan putte i munnen).

Skrevet

Hmm den salven skal jeg be om respet på.

om jeg ikke klare å få vekk med salvene du får kjøpt reseptfritt på apoteket setter jeg på disse plasterene du får kjøpt og har de på helt til såret er borte. bytter et par ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...