Gå til innhold

Første møte med bio. Foreldre.. Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal om ikke lenge møte bio. foreldrene til babyen vi har. Det er ikke en frivillig plassering.

Trenger råd og tips om alt igrunn.. Hva sier og gjør vi..?

Gruer meg til dette kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forhold dere rolig hele tiden, hvis bio-foreldre anklager dere eller noe slikt trår barnevernet inn.

Vi ble beskylt for å ikke behandle fosterbarnet bra, måtte skifte bleie hvert 20. Min, måtte dusje hver dag(han var 5mnd) osv.

Vi måtte bare jatte med og prøve å få de til å forklare hva de ønsket, men det fikk vi ikke svar på.

Pass på at ungen er ren og mett:)

Slapp helt av og vær så hyggelig du kan, de fleste bio-foreldre vet at det ikke er dere som har tatt barnet.

Skrevet

Gode tips over her. Vær rolig og hyggelig. Småprat om løst og fast og vær åpen for hva biologiske foreldre sier/ønsker ang. barnet. Hvis dere har hatt babyen lenge (flere måneder) uten foreldrene har truffet babyen så kan du ha med noen bilder av babyen og gi foreldrene. Fortell gjerne litt om hvordan barnet sover, spiser osv, ordlegg deg positivt.

Slapp av og vær deg selv, la babyen være mett og god. Dette går nok kjempefint. De aller fleste foreldre forstår at det ikke er dere som har tatt fra dem babyen....men at dere er der for å stille opp for babyen og gjøre situasjonen til babyen best mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...