Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 hei, har du noe godt du pleier å grille., kom med tip til meg/andre. kan jeg ha pomfri i form inni grillen? har gassgrill.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Griller ofte laks. Smør lakseskivene/filèen med smør, sitronpepper og rosemarin. Legg ved hvitløksbåter og pakk alt sammen inn i aluminiumsfolie. Stek på grillen i ca.15-25min. Veldig godt!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Sommerhalvåret griller vi alt man vanligvis putter i steikepanna (nesten). Griller kyllingfileter, svinefileter, koteletter, biff, ribbe, alle typer fisk, lager grillspyd osv osv. Varierer tilbehøret, tar det vi synes passer til og det vi har lyst på, f.eks ris, ovnsbakte potetbåter, pommes frites (men lager de inne i stekeovnen), fløtegratinerte poteter, bakte poteter, kokte poteter osv Det er også godt å koke potetene først, skrelle dem, pensle dem med olivenolje, ha på havsalt og legge de på grillen litt Vi spiser mye salat, men har også gjerne grønnsaker på grillen. Det enkleste er å bruke en aluminiumsform og ha kuttede grønnsaker i på grillen. Ha på litt olje og krydder før du griller dem. Du kan også ha hele løk på grillen, ikke skrell dem, men la de ligge hele på grillen til de er møre, så skreller du dem. Lager som regel en saus inne, og av og til har vi potetsalat, pastasalat o.l. men det er sjeldent.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Håper det vil smake:-) Noe som også er godt er å grille tomater som tilbehør. 17:46
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Grill hjemmelagede hamburgere: 500 g karbonadedeig, 1 fedd hvitløk, 1/2 most løk, salt, pepper evt annet krydder du liker, og vann til passe deig. Klapp store burgere og grill dem til det pipler ut kraft. Snu og grill igjen til det pipler ut. Om du har veldig tynn rist, så stek dem på folie eller i burgerklype.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå