maimora Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Hvor lenge tenker dere jobbe? Forrige svangerskap jobbet jeg til jeg var 7 mnder på vei, og det gikk kjempefint. Nå er jeg i uke 20, og sliter skikkelig med løftene, får smerter i magen hver gang jeg løfter. Skal til legen i denne uka for å diskutere hva jeg skal gjøre. Syns det blir lenge å gå hjemme fra nå av, men må man så må man vel...
Guttemamma75 Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Med en sån type jobb vil jeg tro at du vil kvalifisere til svangerskapspenger om ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge.. Snakk med lege/jordmor om dette og les mer på www.nav.no..
hildis :) Skrevet 11. mai 2011 #3 Skrevet 11. mai 2011 Jeg jobber i ambulansen og skal ha nr 2. Fikk svangerskapspenger etter 4 mnd i jobb begge gangene. Mange grunner til at man ikke bør jobbe lenge i dette yrket når man er gravid mener jeg, man får da alltids jobbe senere... Virkelig ikke bra du har vondt når du løfter!
maimora Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2011 Ja det er jo det. Snakket med legen på telefonen, hun syns det var litt tidlig å slutte allerede nå....hmm...men skal til henne i morgen, så får høre hva hun sier da. Det må vel være jeg som kjenner hva jeg klarer og ikke, og hvis det går ut over pasientene er det jo ikke bra i det hele tatt...
Stina <3 Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Er ikke gravid ennå, men blir det forhåpentligvis. Det blir første baby for meg med denne jobben. Hvordan er det med svangerskapspenger. Hørte at noen sa at vi da ikke fikk tilleggene våre. Men det er jo de som utgjør store deler av lønnen... Håper at jeg kan jobbe lenge forresten.
maimora Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2011 Forrige gang jeg var gravid fikk jeg medregnet alle tilleggene ja. Arbeidsgiver som regner ut lønnen du skal ha, og de skal ta med tillegg ja, eneste du ikke har krav på er det du har jobbet overtid.
røderoser Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Eg jobber i ambulansen, og eg har ikkje hatt lov å gå på bil siden uke 12! Her blir ein enten satt i sykemelding eller over i svangerskapspenger. Dersom det hadde blitt mulighet til å omplassere meg hadde eg fortsatt å jobbe, men ikkje på bil. Eg hadde snakket med sjefen og spurt om å bli omplassert, eller få med bærehjelp. Har hørt om fleire som har fått med lærlinger som bærehjelp, som ikkje har starta som 2 mann på bil ennda.
hildis :) Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Jeg synes det er du som skal bestemme litt hvor lenge du føler du vil jobbe... vi kommer jo veldig nært pasientene og vi kan jo både bli smittet og bli utsatt for vold. I tillegg bruker jeg omtrent hele kroppen til å skyve inn båra, da jeg er ganske lita å vi har sprinter. Så da bruker jeg både lår, hofter å mage til å hjelpe til å skyve inn båra med... Det er kjempestor forskjell på leger og jordmødre på hvor lenge de vel at man skal jobbe, desverre... de skulle hatt en felles policy på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå