Gå til innhold

Navn......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg angrer så på at jeg ga jenta mi to navn. Andre navnet er definitivt det fineste, pluss at det er oppkalling. Men, nå er hun snart ett år, og alle sier enten første navnet eller begge navnene.

Tenk, etter et helt år har jeg fremdeles sånne tanker! Åhhhh..... Kunne ønske jeg bare kunne falle i ro og bruke kun det første navnet selv. Dobbelt navnet er nemlig litt tungt å si.... :-( Men, det er jo det siste navnet som er penest.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg SÅ godt! Jeg hadde bestemt meg for ett navn 6 år før lille kom til verden... men innen den tid hadde navnet rukket å havne i toppen på navnetoppen :/ Jeg sliter den dag i dag med valget, men det var jo "mitt" navn! Og så fikk faren bestemme en bokstav i navnet....som jeg også har utrolig lyst å bytte til den andre bokstaven, som jeg liker best...

Skal ikke være lett gitt!

Min er 2 år, så for seint å gjøre noe... Men 1 år? tjaaaah, det er vel ikke for seint nå?? Har hun begynt i barnehage?

Skrevet

Nei, hun har ikke begynt i barnehagen. Men, det blir litt rart å kutte ut førstenavnet, for det er så mange i familien som bare kaller henne for første navnet..... Dessuten vil ikke samboeren min være med på å bytte til navn nr to, så da står jeg der... :( I smug kaller jeg henne bare for navn nr to, og hun reagerer på det også ;-) Jeg håper og krysser fingrene at hun selv vil bruke navn nr to når hun blir større.....

Skrevet

Blir nok litt rart ja, og pappaen har jo all rett til å ikke godta dette :) Så fortsett som du gjør å kalle henne navn nr 2! Og du trenger vel ikke å gjøre det i smug? HUn heter det jo faktisk ;)

Skrevet

Det er nok desverre litt mer komplisert. Dere skjønner at da hun ble døpt, fikk hun kun ett navn. I etterkant angret jeg meg som en hund at jeg ikke kalte opp oldemoren hennes. Derfor la vi bare på dette navnet da hun faktisk var hele 8 måneder. Så derfor er dette navnet litt uvant (enda) for mange, og samboeren min var snill og godtok dette, men med det løfte at jeg ikke skulle snik innføre navn nr 2. Altså ikke bare kalle henne for navn nr 2.

Derfor vet jeg at jeg aldri kan kalle henne noe annet enn hennes første navn, eller med hele dobbeltnavnet, som da er ganske så tungt å si.... :(

Skrevet

Du har virkelig klart å rote det til, med andre ord?

Skrevet

Jepp! Det stemmer, 16:02.

Uff, jeg tenker på navnet hennes hver dag..... Forferdelig å vite at jeg ALDRI kan kalle min lille prinsesse med hennes fineste navn....:( (LES: bare hennes fineste navn)

Skrevet

Jeg blir så nysgjerrig! Hva er navnet til datteren din?

Skrevet

Hva er navnet, eller det fineste navnet i hvert fall?

Du kan jo kalle henne for det, så får faren kalle henne for fornavnet. Kjenner faktisk flere familier hvor de har vært tilfelle. :)

Skrevet

Navnet er Sofie Karoline. Skjønner dere at det blir litt tungt/langt å si?

Jeg kan jo nesten ikke begynne å kalle henne bare for Karoline nå samboer har satt ned foten på dette..... :(

Skrevet

Kutt det ut nå (det første). Det går helt greit. Vokste selv om med foreldre som kalte meg navn nr 2 (av samme grunn som du nevner) og det var grusomt. Følte at jeg ikke hadde noen identitet på navnet da jeg ble kalt ulike ting av forskjellige mennesker. har fjernet fornavnet mitt nå, i en alder av 35 år...skulle bare gjort det før.

Skrevet

Naboen min heter Sofie Karoline!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...