Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Guttungen har blitt skikkelig vrang i det siste..Trodde vi hadde gjort oss ferdig med den verste trassinga, men der tok jeg feil.. Han kan bestemme seg for å være vrang, bare for å være det: "nei, vil ikke bade/dusje..skal ikke sitte på do.. skal ikke ha den t-skjorta..skal ikke legge seg...skal ikke ha middag..." Jeg kan nevne til jeg blir blå! Nå er jo ikke dette noe stor overraskelse for oss- alle må vel gjennom denne perioden. Men det som vi synes blir vanskelig/slitsomt, er at han når det ikke blir som han har tenkt/ikke får vilja si, blir ekstremt sutrete/kranglete med hender og føtter som veiver i alle retninger og et toneleie bare fugler forstår. Flere som har unger med sånn atferd?? Vi har jobba lenge med et heftig temperament på gutten, som er blitt ganske bra. Så han vet at det er lov å være sur/sint, men da er det lurt å være litt for seg selv. Men vi får liksom ikke erstatta den armveivinga/hylinga med noe...Og vi får han heller ikke til å gå for seg selv- for det "skal han jo ikke"...Skal vi bare overse oppførsla hans?? Denne vrangheta gjør det veldig vanskelig å få trena godt nok på bleieslutt også (som han egentlig har vist at han er moden for)..Så hvordan løser vi denne floka?? Hvilke erfaringer har dere med deres barn??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå