Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Begynner å bli desperat her... venter på å få komme til psykolog, men det kan ta flere mnd... Jeg fungerer dårlig. Er på gråten hele tiden... Har hatt det tøft i det siste, og det er helt kaos inni meg.. Kunne tenkt meg å prøve lykkepiller, men lite vits hvis de ikke virker før om flere uker... Noen som vet? Takknemlig for svar
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Tror ikke det. De aller fleste virker ikke før etter et par uker. Om det er helt forferdelig, kan du kanskje høre med legen om det er en mulighet i en periode å få vival?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Hvordan er vival? Kan man kjøre på dem? Har barn å ta meg av, så vil ikke bli "fjern"... Men GUUUUD så deilig det hadde vært!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Vival er avslappende tabletter som er stertk avhengighetsskapende og bruker mer for de som har angst enn depresjon. Og ja, du kan bli både fjern og ute av stand til å kjøre bil. Det finnes nok ingen "quick fix" når det gjelder depresjon - hverken med medisiner eller psykolog.. Det tar TID å bli frisk, og den tiden må du bare gi deg selv... Om du har det veldig ille er det tross alt bedre å begynne på medisiner og se om de kan hjelpe selv om det er en del bivirkninger og selv om det tar litt tid før de virker..... For hva er alternativet - å gå rundt som du har det nå og kanskje bli enda verre???
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 http://felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/V/Vival...Actavis_565421/index.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Vet ingenting om piller, men løping eller annen hard trening hjelper mange i hvertfal midlertidig.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Trening:o) En lang jogge-/hurtig gåtur gjør susen for kropp og sjel. Sett litt musikk på øret og nyt. Det blir litt sånn at når du begynner på turen så er man på tur. Alt som venter en hjemme, det være seg rotete hus, kranglete barn,- eller tunge tanker,- er igjen hjemme. Og man KAN IKKE gjøre noe med dette når man er på tur. En slik time med total avkobling er et must for meg, flere gang i uka. Eneste problemet mitt, eneste målet når jeg legger i vei er og komme meg rundt løypa....Noen gang setter jeg ei makstid jeg skal bruke og presser meg skikkelig, adnre gang tar jeg det med ro og velger ei laaaaang løype, andre gang har jeg lite energi og lyst, løper kortløypa i akkurat det tempo jeg finner det for godt. ELler bare går.. Uansett, jeg kan ikke ta tak i, eller gjør noe med hverdags"problem" denne tida. Nå skjønner jeg at noen lider av depresjoner/humørsvingninger far beyond hva trening kan kurere, men det er bevist, gang på gagn, at regelmessig mosjon gjør STORT utslag på folks psyke og sinn. Så verdt og prøve:o)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 I mellomtida må du sove mye, og spise sjokolade. Drikke te. Raske karbohydrater roer ned kroppen, men er ikke bra i lengden.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Nå har jeg faktisk gått rask gange i 1.5 time, og så belønnet meg med en skål med jordbær og fløte Føles litt bedre. Håper det varer en liten stund nå iallefall Sjokolade next Takk for tips alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Lykkepiller anbefales ikke med mindre du er virkelig desperat ... De fjerner ikke bare den verste depresjonen, men også de gode følelsene. Du risikerer med andre ord å bli mer følelsesløs enn lykkelig ... De jeg kjenner som har gått på lykkepiller har også slitt med vekta i ettertid - en venninne av meg veide 43(!) kg etter å ha gått på lykkepiller en liten stund. Greit, venninna mi er ikke så veldig høy, men det er likevel skremmende lite. Sier som de andre her: Prøv å gjøre det du kan for å få deg selv i bedre humør - uten medisiner. Trening og riktig kosthold hjelper som regel mye en ting som hjalp meg mye da jeg var deppa var å skrive lister over alt som er fint i verden. Barnelatter, det siste smilet man får før barnet sovner for kvelden etter at man har lest og sunget nattasang, sol som varmer, sand mellom tærne, gå på tur med en glad hund, en nydelig vinterdag hvor alt glitrer i sola, mildt vårregn, en god klem fra en venn ... Det er utrolig hvor mye man kommer på hvis man bare begynner! Lag deg en glad-boks hvor du samler småting som gjør deg glad, så kan du ta frem den når du føler deg nedfor. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå