Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vil gjerne vite om flere her har problemer med å gi middag til sine små. Jeg har en liten prins på 7mnd som bare brekker seg av middag. Har prøvd alle middags glass og hjemmelaget potetmos. (+ andre grønnsaker)

Han liker grøt når jeg blander den med bitte litt frukt jogurt.

Han drikker fortsatt mye melk, 200ml 3-4 ganger i døgnet.

Hva pleier deres barn å spise hvis de ikke liker middag.

Han legger fint på seg, han er 74 lang og veier nesten 10 kg .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det veldig opp og ned. Tidligere spiste hun alt, men nå nekter hun. Presser sammen munnen og vrir seg bort.. Men hun elsker brødskive! Så igår smurte jeg middagen på brødskive. Da gikk det rett ned! Etter noen biter godtok hun også middagen på skje. Sprø jente:)

Jeg prøver å ikke stresse med dette, siden hun spiser godt med grøt og drikker melk. Hun syns det er spennende med vår mat, så hun får mer og mer av det istedetfor glass.

Skrevet

Jeg hadde problemer med dette..middagsglass var det ikke sjangs å få i henne, hun bare brekka seg og snudde seg vekk..

prøvde med most potet og gullerot, ikke kul...

helt til min mor sa at jeg måtte ha litt smør oppi, da skal jeg si deg at jenta mi fikk apetitt på middagen gitt..

koker poteter og grønnsaker og har en liten klatt med smør oppi..og det glir ned på høykant..

tenkte å utvide med litt pølse og fiskeboller eller noe oppi nå etter hvert, når hun er begynt å like grønnsakene :)

Skrevet

Hei,

Ja, samma her, men jeg skjønner godt at babyene våres ikke syns det er godt. Har du smakt dem selv?! Smaksløs de luxe! Gjorde det samma som "klumpelumpen" skrev lenger opp: sleng 1klapp smør det gjorde susen. Her sluker nurket maten rått nå, men ser at han blir fortere sulten av middagsglassene enn grøt inntak. Jeg har derfor begynt å blande litt grøt i middagsmaten. De dagene jeg har tid til overs lager jeg selv babymat og fryser dem ned i posjoner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...