Gå til innhold

Hvordan er formen, jenter?


Sunniva86

Anbefalte innlegg

Spennende å høre med dere som er ca like langt!

 

Jeg er 6+5 i dag, og kvalmen har kommet for fullt. Jeg som trodde jeg skulle slippe! Noen som vet hvor lenge den bruker å vare? Synes det er så vanskelig å holde hemmelig, når jeg er kvalm både morgen og kveld.

 

Ellers har jeg det veldig fint :)

 

Nå skal jeg ut å lete etter noen sommerlige litt vide tunikaer, som kan skjule den oppblåste magen min de neste ukene. Den stikker rett ut, og siden jeg var slank før jeg ble gravid, er dette meget avslørende. Men, så er det jo litt hyggelig også da. Gleder meg bare til den ekte gravidmagen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalmen kom skikkelig for et par dager siden, entret uke 7 i dag. Jeg er også veldig trøtt, hele dagen, så har begynt å ta natta samtidig som sønnen min på snart 2år hehe.

 

Begynner å bli vanskelig å konsentrere seg om eksamenslesing nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen har vært bra til i går.. er + i dag.. skikkelig kvalm og har mageknip, trøtt sliten og vondt i hodet :( håper det går over og at alt er bra med spira mi :) har lest at det e rnormalt med mageknip, men er veldig ubehagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå så kvalm. 7 uker på vei i morgen. Vurderer å spørre legen om kvalmestillende for gravide - vet det finnes. Sist svangerskal holdt jeg ut, men nå har jeg ei lita som trenger meg og jeg er bare sengeliggende.

Noen som vet noe om kvlamestillende legemdler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4-5 uker på vei, litt usikker på nøyaktig.. Har tatt ca dato til terminkalkulator, og fikk termin 17. Jan :) er desverre skikkelig dårlig,men håper det ikke varer så lenge.. Var bare noen få uker med førstemann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er inne i uke 7 nå. Litt trøttere enn vanlig, litt ømme bryster. Men ikke kvalm i det hele tatt! Ihvertfall ikke ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått prostafen mot kvalmen. Den hjalp. Men da ble jeg så engstelig for jeg hadde ingen følelse av hvordan svangerskapet gikk. Nei, takke seg til kvalmen! Bring it on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat i uke 7 og kvalmen banker på døra :(

Jeg har kjøpt inn kornmo fullkornskjeks til skuffen på jobb, og så lager jeg meg litt Kamille-te+ litt sitron. Det har holdt kvalmen relativt på avstand idag :D Prøver å ikke bli sulten så jeg spiser litt hver 2 time (kjeks el.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 6+1 idag og kjenner at kvalmen blir verre og verre... funker ikke å spise litt, eller drikke det bort :( så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, og ihvertfall ikke hvis det skulle bli enda verre.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessy-Mae*januar-spire* og andre kvlamende jenter - jeg anbefaler å ikke ta noe legemidler mot det pga at der kan bli nervøse av å miste kontrollen av hvordan det går med svangerskapet. Men oppsøk lege ved oppkast over lengre tid og dersom dere får i dere mindre enn 5 dl drikke hver dag. Bland f.eks. farris og eplejuice for å få i dere salter og sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Termin i starten av januar om alt går etter planen og formen er ikke noe å skryte over..

Førstegang jeg er gravid, og er rett å slett usikker på om det er svangerskapsplager eller om jeg her influensa. Sløv, hodepine, vondt i kroppen og litt feber.. Måtte ty til sykemelding denne uken, for klarer rett å slett ikke å jobbe noe særlig.

Håper det værste gir seg om en uke eller to, så jeg kommer meg opp av sofaen snart.

 

Men men, livet er herlig og glade tanker, så blir vel alt mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke ut som svangerskapsplage å ha feber, så det kan nok hende du har influensa ja. God bedring uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 8+4 og har vel kastet opp og vært kvalm i over 5 uker..men kastet opp hver dag i 9 mnd med forrige, så blir vel det samme nå også. ellers er jeg kjempe trøtt..men sånn er det:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uke 7 +1 i dag. Gravid for førstegang. Er veldig trøtt for tiden, og har den siste uken fått erfare bølger av kvalme stortsett hele dagen. Jeg spurte legen om hvor lenge kvalmen kom til å vare, han sa at det var veldig individuelt. Håper jeg slipper kvalmen snart. Det er absolutt det verste. Men det er vel verdt det tenker jeg og håper det snart går over.

 

Gleder meg også til gravidmagen kommer. Å hørtes gøy ut, er så mye fint sommertøy å få kjøpt:)

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 fullgåtte idag, og her har jeg merket kvalme siden uke 3 ca (før positiv test).. Jeg er ikke veldig kvalm, eller sengeliggende, det er fullt levelig. Kjennes mer ut som "lett fyllesyke", og den er mest tilstede på formiddagen etter å ha stått opp, spist frokost osv. Det "verste" har kansje så vidt vært ett par brekninger. Var like lite kvalm med lille blå, så håper og tror at dette er dèt jeg kommer til å kjenne av kvalme!! ;D Ellers er jeg trøtt hele døgnet, fra jeg står opp til jeg legger meg - sover gjerne blund med minsten på dagtid liksom =) Og er endel sliten, rar fornemmelse i puppene og noe mensmurringer. Så kjenner godt at noe er på gang her hvertfall :))

 

Bare krysser fingrene for at det går bra denne gang (mistet i MA uke 12, i mars), for alle oss! Lykke til, jenter :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+4 idag, og symptomene har vist seg i rar rekkefølge. ( hvertfall ifht forrige svangerskap)

 

det aller aller første jeg kjente ca dagen etter befruktning var bekkenet, skranglet og var skikkelig vondt. Så kom en ekstrem mensmurring og denne varte til dag 17 etter EL. følte TR kom any second. og allerede da ante jeg ugler i mosen. tok test 2 dager før ikm, negativ og 2 dager etter positiv :)

 

en "liten"digresjon bare, kommer til poenget nå, er stuptrøtt, men med ei lita jente på 15 mnd så blir det ikke like mye søvn som jeg skulle ønske.

og svimmelhet fra her til månen, har allerede besvimt litt, og har ikke lov å sage kjøtt eller skjære kjøtt på jobben. ( jobber i ferskvare)

har klipt meg, skjært meg, stukket meg, brent meg. mangler litt fokus kan man si.

 

men det som jeg digger mest er at jeg er ikke kvalm. finnes ikke faktisk. og sammelikna med forrige så var jeg kvalm fra befruktning til jeg var ca 20 uker, og fikk knapt i meg mat i disse månedene. og da ble det avløst med en bekkenløsning fra helvete. ( regner nesten med at sistnevnte kommer etterhvert denne gangen også)

 

men jeg har en veldig god følelse om at dette går bra og at kanskje det er en liten guttespire i magen min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5 i dag, og det eneste symptonet er at jeg aldri har opplevd makan til trøtthet - men dersom DET er det eneste skal jeg absolutt ikke klage! Heller krysse fingre for at det fortsetter sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+5 i dag, og de eneste symptomene jeg har kjent er at jeg har vært fryktelig trøtt.. Gjesper i ett sett.. Har bare vært kvalm et par dager.. Bank i bordet: håper det fortsetter slik!

Endte opp på sykehus natt til fredag forrige uke pga smerter i magen.. Jeg var ganske sikker på at det ikke hadde noe med graviditeten å gjøre, men de ville være sikker da jeg kom dit, så da fikk jeg tatt en ultralyd for å være på den sikre siden.. Først da begynte det å gå opp for meg at jeg har et lite under inni magen, siden jeg ikke har hatt noen plager foreløpig i svangerskapet.. Hjertet slo som bare det :) LYKKE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...