Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Jeg skal det snart og gruer meg helt sinnsykt! Burde mannen ta fri hele dagen fra jobb, eller kan han dra tilbake når jeg er ferdig? Er i permisjon... Hvordan kommer formen til å være etterpå liksom?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Formen din vil være fin. Du er bedøvd en stund etterpå. Når bedøvelsen går ut, kan det være vondt og ømt i noen dager. Da er det fint med smertestillende. De smertene er i alle fall ikke verre enn tannverk (regner med du har hatt det i forkant). Om rotfyllingen gjør vondt? Kommer an på. Har rotfylt to tenner. En gjorde veldig vondt, den andre ikke. De setter bedøvelse ned i røttene for å bedøve ytterligere. På den ene tanna som normalt har tre røtter, hadde jeg 4 som var krokete og umulig å bedøve helt. Den andre hadde to normale røtter, og gjorde ikke vondt.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Nei, du får bedøvelse som vanlig boring. Å rotfylle blir gjort i flere omganger. Du må belage deg på minst et par turer til tannlegen med noen ukers mellomrom. Koster litt mer enn vanlig boring. Du må gape litt lengre enn du bruker da det tar lengre tid, det er litt slitsomt for noen. Du må regne med ca 1 time til tannlegen, så mannen kan godt dra på jobb igjen. Du får ikke mer smerter enn vanlig, så du klarer å ta deg av barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Det er ubehagelig å rotfylle, men ikke akkurat vondt nei. bedøvelsen er det værste + at man må sitte med åpen munn så lenge
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 AAhhh... Det var godt å høre. Jeg har ikke særlig tannlegeskrekk, men det er den pirkinga jeg gruer meg til. Har tannverk innimellom nå og kan ikke forestille meg hvor vondt det vil gjøre med den pirkesaken ned i rota...AAUUUUU!!! Men det må gjøres
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Normalt så kjenner du IKKE pirkinga;) Bare senk skuldrene og gled deg til at du snart er fri for tannverk:)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Hvor mye brukte dere? Jeg har lagt av 9000 til det, håper det holder
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Jeg tror jeg betalte 4-5 tusen jeg. Jeg måtte tilbake og åpne et par ganger fordi det satt seg en betennelse mellom røttene. Endte tilslutt opp med å trekke helt tanna:(
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Generelt mellom 3000-4000 kr. Kommer an på kommunal eller privat tannlege også..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Er kommunal billigere enn privat? Dette er en kommunal...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 Det går så fint, og tenk så deilig å være ferdig med. Tross alt så er det verste å ha munnen åpen så lenge samt bedøvelsen i seg selv. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #12 Skrevet 10. mai 2011 Har hatt 3 jæv... rotfyllinger og en ok. Har utrolig svake tenner, og skal rotfylle nå igjen... Men ny tannlege denne gang og han har gjort litt på forhånd. Har tatt bort nervemassen i kronen på tannen, lagt nedi noe stoff som skal fjerne trykk og gjøre slik at bedøvelsen virker bedre. skal tilbake senere denne uken og fullføre. Han sa at det ikke skulle bli særlig vondt. Han sa at grunnen til at det var forferdelig med de andre tennene er at tannlegen går rett på og gjør hele rotfyllingen på en dag og ikke deler det opp slik han har gjort. Så jeg håper Lykke til
LilleMilla&1blå Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Jeg betalte 1800,- for rotfylling av hjørnetanna hod privat tannlege. Og det er ikke vondt! Ubehagelig med alt tannlegen driver med i tanna,men det er alt. Men du må inn to ganger. Første trekker de ut nervene og fyller igjen med et imiddlertidig fyll som er bakteriedrepende som du skla gå med i ca 1 mnd så skal du inn igjen å fylle igjen tanna ordentlig Lykke til Husker jeg gruet meg så at jeg fikk sammenbrudd i stolen for jeg trodde jeg ble tannløs i en alder av 25 år... :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå