Maia&Mathias <3 Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Har hatt problemer med å komme ordentlig på do hele svangerskapet og er på do 2-3 ganger i uka. Det forløper seg sånn at jeg må på do først, presser og presser og får ut litt. Etter en stund må jeg på do igjen og da kommer det mye lettere ut. Idag under "1.akt" kom det en del blod i skåla og på papiret, men hadde ikke vondt når jeg presset. Under "2.akt" kom det ut mye lettere som vanlig og var ikke noe blod på papiret men var litt i skåla. Er d noen som har d på samme måte og som har tips til hva jeg kan gjøre? Kan jo nevne at forrige gang jeg var på do var d en skikkelig stor en som kom og vil egentlig tro at jeg kanskje revnet litt da.
Bebis120408+150511 Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 så kjedelig. jeg fikk hemorider etter fødselen sist, og stadig hilser de på.. når jeg kjenner det er i gang,så kjører jeg på med hemoridekrem og spiser mat som gir litt løs mage.. da går ting lettere, og jeg holder det i sjakk.. Lykke til med herligheten...:/
Maia&Mathias <3 Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2011 Men hvordan kjenner du at de er på vei? Gjør d vondt? Jeg har egentlig ikke noen plager bortsett fra at jeg føler jeg presser ut hele ungen når jeg sitter på ramma!! ;P
Gidder ikke! Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Ja! Dette svangerskapet har jeg vært plaget med veldig hard og treg mage fra dag 1, og har innimellom blitt helt forstoppet :-/ Det hjelper jo ikke akkurat på hemorider... Mitt aller beste tips er å holde magen i gang, du får kjøpt laktulose på apoteket, som er helt ufarlig. Jeg brukte dette i mange måneder, og det hjalp det altså, men jeg ble ganske kvalm og uvel og fikk ekstremt mye luft i magen. Tenkte jeg skulle forsøke med linfrø istedet og jammen funker det ikke helt supert! Nå tar jeg en stor ss linfrø og rører ut i et glass biola hver dag, vet ikke om det er tilfeldig, men magen funker og jeg får gått på do hver dag Oh heaven! Hehe. Smører også med scheriproct innimellom, det lindrer og får sår til å gro fortere. Hemoridene blir ikke borte mens man er gravid, men man kan holde de i sjakk...
Bebis120408+150511 Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 jeg kjenner det som trykk i endetarmen, og kan merke det når jeg sitter.. etter jeg fødte var det så ille at jeg måtte sitte på badering osv. Så nå prøver jeg å stoppe det før det er for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå