Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Min kusine og mannen har en jente på snart 1 år. Hun har gått hjemme fram til nå og er ute i jobb igjen. De har alltid byttet på å stå opp i helgene, men det er hun som er oppe om natten for å hente vann/finne smokk osv. Jenta er ikke mye oppe om natten lenger, men da hun var oppe å spiste byttet de på i helgene. Han har jobbet 100% og noe overtid hele veien og hun har gått tilbake til sin 50% stilling og han er hjemme i full permisjon. Og nå skryter hun uhemmet av at nå er det hennes tur til å sove lenge hver morgen og at det er far som skal passe på barnet siden det er han som er i permisjon, selv om hun er hjemme hele dagen. Blir ikke det litt feil? Hadde jeg vært hjemme når mannen hadde hatt permisjon så hadde vi stått opp sammen og fremdeles kunnet bytte på å sove lenge, hadde heller ikke overlatt alt ansvar til han, men endelig kunne kost oss sammen hele dagen alle sammen, men med mulighet for å kunne finne på ting alene mens mannen er hjemme. Jeg har egentlig ikke noe med dette å gjøre, men det er det som er så deilig med DIB Her kan jeg si det jeg ikke tør/vil si høyt
3 nøtter til Askepott Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Det er jo far som er i perm og han trenger å knytte ett nærere bånd til sin unge og det mener jeg han gjør best når mor ikke er der så jeg hadde gjort/kommer til å gjøre som din venninne, men jeg jobber natt og det er jo en helt annen historie.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Det var min tanke også, hehe:-) Må man mene noe om dette da? Hun vil sove lenge i perm, javel, good for her. Du ville ikke gjort det, neivel, good for you.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Wish I could! Står opp alltid når jeg ikke drar først på jobb. Dvs at jeg ALDRI er den som får sove lenge...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 De gjør antagelig det som fungerer best for dem. Samboeren hennes er nok man nok til å si i fra hvis han ikke orker å være den som står opp med barnet hver dag. Det kan da umulig spille noen rolle for deg?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Han er en tøffelgutt og det er hun som bestemmer der i huset for å si det sånn. Men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bare sitte hjemme å ikke gjøre noe husarbeid eller barnestell som hun sier hun ikke skal gjøre. Men det spiller ingen rolle for meg nei...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Poenget med pappapermen er slik jeg ser det at pappa skal være hovedomsorgsperson. Slik at han får se hvordan det er og bli bedre kjent med barnet. Finne ut av rutiner og gjøre ting uten at mamma henger over. Vi prøver å dele på det, men når jeg er i permisjon faller det meste på meg både dag og natt, helg og uke. Håper jeg får sove utpå litt når pappaen her kommer i permisjon jeg
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Hvordan vet du at han egentlig er en tøffelgutt? Hadde han ikke trivdes med det, hadde han vel gjort noe med situasjonen. Kan jo være at han også synes det er en helt grei løsning for dem.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Glad jeg skal jobbe 100% den dagen pappan skal ta over permisjonen. Gud noe så deilig som å stå opp og komme seg ut og treffe kollegaene mine!! Så kan pappa og baby kose seg hjemme, og få være alene uten meg. Han gleder seg han også, altså) ok, det hadde kanskje ikke så mye med saken å gjøre da.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 Jeg og min mann har kombinert masse nå så vi vil ha mye tid hvor begge faktisk er hjemme. jeg kommer til å forvente at han står opp med gutten vår når det er gått en tid til døgnrytmen er i gang, og lar meg sove ut samtidig som jeg lar han få sove ut når han trenger det Jeg er opptatt av at vi skal leve som en familie og gjøre ting sammen, så det er bare koselig
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #12 Skrevet 10. mai 2011 Jeg er litt både og. Klart mannen skal ta ansvar når det er han som har permisjon, men det betyr jo ikke at det er han som må gjøre alt hvis hun allikevel er hjemme. Han var jo på jobb da hun var i permisjon, hun er hjemme når han er i permisjon. Jeg hadde nok ikke vært særlig blid hvis det hadde vært omvendt, at mannen min hadde sovet lenge hver dag og ikke bidro med noe bare fordi det var "min tur" til å ha permisjon. Det er dems tur til å knytte bånd, men hun er tross alt ikke ute i jobb på den måten som han var. Men da må da han ta nettene også!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Jeg ser jo den at mannen må ha tid med jenta si nå som han er i permisjon, men at min kusine sier at nå skal hun sove lenge hver dag og at mannen skal ta alt av husarbeid og barnestell siden det er han som er i permisjon blir for meg litt feil. Han var tross alt i jobb da hun hadde permisjon og hun er hjemme 50 %. Men som sagt, det er jo eeegentlig ikke min buisness! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå