Ireyna Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg og min mann skal sette opp en hytte. Vi har allerede tomta, men trenger litt hjelp til å vite hva vi skal beregne av kostnader. Hytta skal være ca 70 kvadrat, med villmarkspanel, og i forholdsvis enkel standard. Kostnader til å legge inn vann og strøm trengs ikke å tas med i regnestykke. Er det noen som har noen erfaringer? Setter stor pris på svar.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Vanskelig å svare. Det hele er avhengig av mange faktorer. Hvor i landet skal hytta settes opp, hvor mye skal dere gjøre selv, skal dere ha kjeller eller flere etasjer, hva slags grunn skal hytta stå på??? Noen punkter å tenke på: * Skal dere kjøpe ferdighytte eller tegne selv? Arkitekt? * Er det bilveg helt frem? Frakt av byggemateriale? * Skal det lages grunnmur/søyler? Kan betongbil (anbefales) komme frem? * Skal det graves? * Skal det sprenges? * Skal dere bruke lokale håndverkere eller stort firma? Basert på egen erfaring vil jeg tippe at sluttsummen kommer på et sted mellom 1 og 1,5 millioner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå