Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg får feriepenger i juni, og min permisjon starter den 13 juni. Får jeg da permisjonspenger i juni uansett eller blir det en måned med "bare" feriepenger og skattepenger uansett? Skal ringe nav i morgen og høre men er nysgjerrig!!
StoltHønemor<3 Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 for om det er det så får jeg mye penger i juni
mT3 Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Ja det får du, så sant du ikke har ført de ukene opp som ferie på permisjonssøknaden.
StoltHønemor<3 Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Nei, permisjonen min starter den 13 juni, så har ikke ført opp noe uker ferie før uti i november i år.. Så da vil det si at jeg får permisjonspenger i juni uansett selvom jeg får feriepenger fra jobben?? =) Når er utbetalingsdatoene på permisjonspenger da? En eller to ganger i måneden? Er ikke helt smart på dette enda gitt Takk for svar!
StoltHønemor<3 Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Fant skjema med utbetalingsdatoer på nav sine sider men da får jeg både permisjonspenger i juni uansett om jeg får feriepenger da ??
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Det letteste er å ta en telefon til NAV i morgen....
StoltHønemor<3 Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Om du leser igjennom hva jeg skriver så skal jeg det i morgen Bare er nysgjerrig ;O)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Spørs kanskje litt om du har fastlønn, time etc, og om du var ansatt tilsvarende ifjor. Siste lønn fra jobben vil ha trekk for den delen av måneden hvor permisjonspengene overtar. Hvis du får lønn 12 feks vil du få lønn basert på 12 dager i juni. Deretter overtar NAV og utbetaler på sine datoer fra og med 13 juni. Feriepengene får du da når du har satt opp ferie, du kan gjøre det i permisjonen for å forlenge feks. Det vil si at NAV ikke betaler den måneden og du får ordinær lønn i steden fra arbeidsgiver. Du får uansett ikke både permisjonspenger og lønn for samme tidsrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå