Mai11Mamma Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Er det noen som har erfaring med dette? Det sies jo at kynnere er livmoras trening frem til selve fødselen. Så da lurer jeg på om det er slik at de som har hatt mye kynnere og maserier får greie fødsler? Og de som ikke har kjent noe på forhånd må slite i flere timer?
Babyønske �� Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har ikke hatt merkbare kynnere eller maserier foran noen av mine fødsler. Første fødsel var igangsatt så den teller kanskje ikke, men den var hvertfall rask og grei til å være igangsatt. Fødsel nr 2 ble styrtfødsel (Tok 4 timer fra jeg begynte å kjenne murringer, 1 1/2 time fra jeg skjønte jeg hadde rier), og startet som lyn fra klar himmel. Hadde ikke hatt et eneste tegn på forhånd.
NostraStoria Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Jordmora mi mente jo at jeg hadde til slutt en topptrent livmor og at jeg burde da få en lettere fødsel som du sier. Ikke for å skuffe deg, men fødselen var igangsatt (ikke moden nesten to uker over termin) og varte i 14 timer. Endte og med vakuum. Så her stemte det ikke.
Mai11Mamma Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2011 Shit! Der røk den teorien! Hehehe Prøvde å finne noe å trøste meg med når maseriene nok en gang bare dabba av og ikke ble noe mer.... Blir spennende å see hvordan det ender til slutt.
Kristin43 Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Jeg hadde mye kynnerer med nr 2 for mange år siden. Hadde da en fødsel som toalt varte ca 4 timer. Jeg synes det er en bra tid, da nr 1 brukte over 16 timer. Tror ikke jeg hadde noen særlig med kynnerer med nr 1, men det er kanskje vanlig. Har nå hatt masse kynnere, selv om jeg ikke gjør noe som helst. Jeg håper jo og ønsker at jeg får fødsel nr 2 i reprise.
gulda Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Tingen er vel at alle har kynnere, selv om de ikke kjenner det. Sist kjente jeg aldri en kynner, men brukte 4 timer på fødselen. Denne gangen har jeg kjent en del, også en del vondt. Så håper at det betyr at jeg i motsetning til sist ikke må gå over -men det er neppe noen automatikk i det heller, he he..
NostraStoria Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Hehe, typisk meg å drepe den gleden Fødselen går nok fint skal du se
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Jeg vil heller ikke skuffe deg... Men med første jenta mi hadde jeg MASSE kynnere, så mye at jeg ble sykemeldt alt fra uke 24. Fødslen tok 26 timer fra jeg merket noe til hun var ute . (etter at vannet var gått tok det 17 timer) Fødselen endte med forløselse med sugekopp. Denne gang har jeg også mange kynnere, begynte alt i uke 13. Men krysser fingrene for at de er mer til "hjelp" denne gang ) Satser på en topp trent livmor. 6 uker til termin!
Lemonia Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Første gang hadde jeg lite kynnere og fødselen tok 16 timer. Andre gang hadde jeg en del, men ikke mye, fødselen tok to timer fra start til slutt. Tror ikke akkurat kynnerne var årsaken, det var nok vel så mye det at jeg hadde født før.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Hadde ekstremt med kynnere på første - til og med litt modning 3 mnd før termin. Fødte 3 dager før termin og fra kom inn med 4 som ble til 6 cm under første sjekk til hun var ute tok det under 2,5 timer. Neste hadde jeg også mye kynnere men sannsynligvis ikke modning før nærmere fødselen. Da fikk jeg i tillegg maserier i over et døgn på forhånd og den fødselen tok 5-6 timer fra 4 cm til han var ute.3 dager over termin. Men han hadde større hode og ble stående å stange en god stund så hodestørrelsen kan nok ha virket en del inn der. Jordmor som tok imot oss trodde nemlig vi skulle være ferdige på mye kortere tid - for gikk radig i starten til han beg å stange. Denne gangen knapt en kynner så lurer på hvordan det blir - aldri gått så mye over termin heller som nå - er på 6 dagen nå... Lykke til : )
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 Jeg hadde haugevis av kynnere og maserier, fra vannet gikk til ungen var ute gikk det fire døgn. De hele endte med hasteKS. Ergo stemmer ikke teorien for min del heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå