Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg er lærer i barneskolen, og i dag hadde vi hatt med 3 trinn ut på tur. (rundt 100 unger tilsammen) Når vi var på vei hjem til skolen, gikk vi forbi noen russ som stod i en busslomme på motsatt side av veien. Plutselig begynner russen og lokke ungene til å gå OVER veien for å hente russekort!?! Ungene (henholdsvis 4. 6. og 7. klassinger) hadde ikke spurt russen etter kort siden de aller fleste vet at de ikke kan krysse veien akkurat der (er ikke forgjengerovergang). Men russen fortsetter å lokke og rope på ungene til å løpe over veien for å hente russekort. Det ender jo selvsagt med at en elev løper over veien for å hente kort... Heldigvis kjørte både bussen, lastebilen og bilen i det krysset SAKTE og så hva som skjedde, så ingen ble skadd. Vi var 7 voksne siden trinnene er delt opp i 7 klasser, en voksen per klasse på ganske mange unger, er ikke lett å holde alle i sjakk samtidig, men INGEN av barna har NOENGANG løpt ut i veien tidligere, så dette sjokkerte oss stort. Eleven fikk selvsagt tilsnakk og vi repeterte farene ved å løpe ut i veien, men GUD så sint jeg var på russen!! De SKRATTLO når de så at eleven løp ut i veien, og hadde ikke engang anstendighet til å se litt bekymret ut når det kom både buss, lastebil og bil! Jeg snakket strengt til russen om hva de hadde gjort og hvor uansvarlig jeg syntes de er når de driver å lokker barn som ser opp til dem til å gjøre så farlige ting. De bare lo videre og kunne ikke brydd seg mindre!!!??!! ARGH! Jeg stod med hjerte i halsen og puls på 200 pluss når jeg løp etter eleven og hylte med full røst at h*n måtte komme seg til fortauet. Var nesten på gråten! Det kunne endt så stygt! Og ja, rektor har fått russekortet fra en av russen som stod og kastet i veien, så forhåpentligvis vil disse russeguttene få tilsnakk og evnt inndragelse av noen goder og konsekvenser for dette. UHØRT! (overse grammatikk og rettskrivning er dere snille, er helt på felgen, så ting går meg hus forbi!)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Tenker at det ikke er russen som er barnslig og umodne her, vi ser heller eksempler på tre ungdommer som utrolig nok skal ut i det virkelige liv. De virker ikke klare for det.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Helt enig med deg, jeg hater russen. Jeg lærer sønnen min på 3,5 år at han ikke skal snakke med russen, for de er slemme og gjør dumme ting mot voksne og barn. Og dette mener jeg helt seriøst.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Jammen det er jo ikke RUSSEN som har gjort noe galt her? Det er de ungdommene dere møtte på som har gjort noe galt. Snakk om å dra alle over en kam da!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Når jeg var på den alderen du bekriver HI løp jeg da for pokker ikke ut i veien! Jeg var da gammel nok til å passe meg selv.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Sorry, men her unnskylder jeg russen... Jeg vet russen får kjeft pga DRITTUNGER som ikke kan oppføre seg. (har vært og har klart og snike meg til russe tid igjen, nei jeg er ikke på festene for de er meningsløse). En ting er idioter som utnytter russetiden og tror de kan gjøre hva de vil, en annen ting er når barn driver og går på russens festområder. De er ekstremt godt kjent hvor de holder til, og politiet camper i lag med russen for å passe på. Men trur du ikke at noen unger tusler inn på festene, å da hyler foreldrene om uansvarlig russ. jadda.... Har hatt unger hengene etter med vannpistoler ol. tar man igjen, joda her kommer mor og far med avisa på slep, staaaaakar unge som fikk litt vann til bake for å sprute på russen. Vet om ei som ba om å komme i vannkrig bla. Russeutstyret er ikke noe som tillater idiotoppførsel for de som bærer den og ungene rundt. --- Var en gang russen nermest kastet en unge ut av 17. mai toget pga h*n hoppet foran bilen de slepte i toget for morroskyld. Hvor var foreldrene? jo de så sint ut på russen for at de fikk ungen unna før h*n ble skadet.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 ro dere ned da damer, jeg snakket akkurat DEN russen, ikke all russ generellt. Og man kan da for pokker ikke unnskylde at russen (altså, akkurat de russeguttene som var i situasjonen) kaster kort i veien for at småungene skal løpe etter dem?! Unger på 10-11 år ser jo på russen som idoer og de tøffeste i gata, de lager jo sport utav å få flest russekort. At 18 åringer ikke tenker jeg lenger om at de ikke burde gjøre alt i sin makt til å få barna til å løpe ut i veien er galskap i mine øyne! Jeg var da russ selv, og selvsagt finnes det idiotruss, men man må få lov til å bli sint på AKKURAT DEN RUSSEN som syntes det var gøy at en unge på 10-11 år løp ut i veien etter russekort. Ingenting unnskylder deres oppførsel, uansett hvor mange "drittunger" de har møtt. Disse elevene spurte ikke engang etter kort, de fikk de hevet etter seg, midt på trafikkert vei. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har mest lyst til å lade hagla og skyte i filler det jævla anlegget i en russebuss som står nede i nabolaget......de spiller så jævlig høyt at treåringen min fremdeles ikke har sovnet. Hva i helvete er poenget med å stå inne i et boligfelt og spille til trommehinnene blør?? Russen kan dra dit pepper'n gror for min del!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 Gå ned å snakk til dem da ? Og dersom det ikke virker, ring politiet og be dem komme fjerne dem Da drar de..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 Hadde nok gått bort og spurt RUSSEN og hørt om kva som kunne ha oppstådt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå