Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Jeg er lærer i barneskolen, og i dag hadde vi hatt med 3 trinn ut på tur. (rundt 100 unger tilsammen) Når vi var på vei hjem til skolen, gikk vi forbi noen russ som stod i en busslomme på motsatt side av veien. Plutselig begynner russen og lokke ungene til å gå OVER veien for å hente russekort!?! Ungene (henholdsvis 4. 6. og 7. klassinger) hadde ikke spurt russen etter kort siden de aller fleste vet at de ikke kan krysse veien akkurat der (er ikke forgjengerovergang). Men russen fortsetter å lokke og rope på ungene til å løpe over veien for å hente russekort. Det ender jo selvsagt med at en elev løper over veien for å hente kort... Heldigvis kjørte både bussen, lastebilen og bilen i det krysset SAKTE og så hva som skjedde, så ingen ble skadd. Vi var 7 voksne siden trinnene er delt opp i 7 klasser, en voksen per klasse på ganske mange unger, er ikke lett å holde alle i sjakk samtidig, men INGEN av barna har NOENGANG løpt ut i veien tidligere, så dette sjokkerte oss stort. Eleven fikk selvsagt tilsnakk og vi repeterte farene ved å løpe ut i veien, men GUD så sint jeg var på russen!! De SKRATTLO når de så at eleven løp ut i veien, og hadde ikke engang anstendighet til å se litt bekymret ut når det kom både buss, lastebil og bil! Jeg snakket strengt til russen om hva de hadde gjort og hvor uansvarlig jeg syntes de er når de driver å lokker barn som ser opp til dem til å gjøre så farlige ting. De bare lo videre og kunne ikke brydd seg mindre!!!??!! ARGH! Jeg stod med hjerte i halsen og puls på 200 pluss når jeg løp etter eleven og hylte med full røst at h*n måtte komme seg til fortauet. Var nesten på gråten! Det kunne endt så stygt! Og ja, rektor har fått russekortet fra en av russen som stod og kastet i veien, så forhåpentligvis vil disse russeguttene få tilsnakk og evnt inndragelse av noen goder og konsekvenser for dette. UHØRT! (overse grammatikk og rettskrivning er dere snille, er helt på felgen, så ting går me