Gå til innhold

Hva er det med foreldre som lar

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenåringen sin være sammen med en 27 åring når tenåringen selv er 15???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uengasjerte?

Hva er det med folk som lufter en slik problemstilling uten å gjøre noe mer med det? Ansvarsløse de luxe? "Det er jo ikke MIN unge..." sier de og visker og tisker videre, slik at den lille fjæren ble til en dobbel dundyne - men VET de egentlig hva de prater om og hvis ja - hva GJØR de med det? Venter på at VG skal skrive om det slik at de kan bli intervjuet og få sine ynkelige sekunder i rampelyset

Skrevet

Hvor mange foreldre vet hva en på 15 gjør??De TROR de vet men de vet egentlig ikke.De sier noe og gjør noe annet.Ingen som visste hva jeg gjorde.Og de fulgte med,men fikk det ikke med seg!

Skrevet

Men foreldre gjør jo ingenting med det heller.

Skrevet

Nei, det er vanskelig. De fleste oppegående foreldre vil vel få hetta av det og nekte tenåringen det, samtidig vet jeg med egen erfaring at det jeg ville det fikk jeg til. Så er det jo da hvor langt man skal gå for å hindre dette, husarrest til man er sikker på at de ikke treffes mer, og hvordan er man nå sikker på det?

Det er neimen ikke enkelt med tenåringer, jeg grugleder meg til mine kommer i den alderen!

Skrevet

Hva skal man gjøre da?? Vi ma prøver å gjøre noe med det som vil jo barnet bare enda mer være sammen med den voksne kjæresten sin!!

Hva mener du HI foreldre burde gjøre, virker som du har fasitsvaret!!

Skrevet

15-åringen får man kanskje ikke gjort så mye med, er jo verdensmestre i den alderen. Men 27-åringen bør man kunne huke tak i og ha en voksen samtale med. Jeg antar at 15-åringen er en jente og 27-åringen en mann og HI egentlig er ute etter drama her inne - rett meg hvis jeg tar feil - men NOEN (for eks HI) kan jo bry seg med å vise omtanke om denne 15-åringen og også sjekke motivene til gamlingen og rett og slett prate med de - eller gjøre (deres) foreldre oppmerksomme på forholdet (hvis det er et).

Eller så kan HI spørre barnevernet eller politiet hva hun skal / bør gjøre.

Skrevet

Da jeg var 13 var jeg samme med en på 19. Mange fant det horibelt. Det går over...! I dag er jeg gift med en som er to år yngre enn meg :) Og nei, jeg hadde ikke sex da jeg var 13! Hehehe

Skrevet

ingenting galt med foreldre lell?

Skrevet

"Men foreldrene gjør ingenting heller"

Foreldrene kan vel ikke gjøre en dritt? Når man er 15 år, er man stae, bestemte og vil gjøre som man vil, og tror man er voksne. Hva skal foreldrene gjøre da? Nekte tenåringen å møte 27åringen? HVORDAN? Passe på tenåringen 24/7, ja på skolen også?? Ikke la tenåringen få møte venner - for der kan jo 27åringen være?? Ikke la tenåringen ha mobil eller data, for da kan de snakke sammen? REalistisk du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...