Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Barnet mitt på 5,5 år har nå fått vannkopper. Hun var for et par uker siden hos pappaen sin og da hadde halvsøsteren hennes vannkopper. Jeg håpet at hun ble smittet så hun ble ferdig med det før hun startet på skolen. Idag dukket det plutselig opp mange små "kviser" på kroppen hennes. Regner med at dette er vannkopper? Men hvordan er det med å gå i barnehagen imorgen?? Må hun holdes hjemme nå selv om allmenntilstanden er helt normal? på grunn av smitte tenkte jeg på. Og eventuelt hvor lenge må hun holdes hjemme? Og så lurer jeg på om alle barn blir "syke" av vannkopper eller kan man ha det uten å få dårlig allmenntilstand?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Hun må holdes hjemme til det er skorpe på alle vannkoppene. Noen får bare noen få kopper mens andre blir full, det varierer veldig samme som at noen blir ganske dårlige med høy feber mens andre slipper billigere unna. Du får kjøpt hvitvask på apoteket som lindrer litt og tørker ut vannkoppene, kan og anbefale eurax dersom det klør veldig. Bege mine var syke en uke. Lykke til
Liv & Røre Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Hun må holdes hjemme til siste blemme er tørket ut. Noen merker knapt at de har det, andre blir kjempedårlige.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Oki, men det har ikke blitt blemmer ennå, er kun små kviser. Så dette tar en stund altså. Jaja, da får hun bli med meg på skolen de neste dagene H.I
Liv & Røre Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Da er det en stor risiko for at hun smitter folk på din skole så det bør du heller ikke. Voksne som får det blir som regel mye sykere og hardere rammet enn barn. Så du bør nok bli hjemme med henne til hun er frisk! (og selv om formen hennes er bra i dag trenger den ikke være det i morgen).
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Min fikk antydninger torsdag kveld, og gikk ikke lenge før det var blemmer. Fredag var det noen flere. Så ble det noen til i løpet av helgen, samtidig noen startet å tørke. Han hadde ikke voldsomt mange, men så det var både en under foten, en i øret, rundt kjønnsorgan, ryggen og bryst, de som tok lengst tid var de i hodebunnen. Vi ringte legen, og fikk beskjed om at i hodebunnen kunne det ta litt tid fordi det er ekstra med fett der som gjør at de dyrkes bedre. Innen en uke var han tilbake i bhgen. Jeg tror du skal være forsiktig med å ta henne med deg på skolen. Det kan være mange voksne som ikke har hatt det, og jo eldre man er jo verre syk kan man bli. Må ta hensyn til dem rundt. Får ta noen dager hjemme.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Er det så strengt altså? Shit da sliter jeg. Har 100% oppmøteplikt hele uken. Hmm nå må jeg gå i tenkeboksen. H.I
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Må også nevne at allmenntilstanden var på topp gjennom hele sykdomsforløpet med unntak av litt feber torsdagen. Anonym 20.18
Liv & Røre Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Ja, det er nok strengt, med rette. Denne artikkelen står på siden her og viser litt hvor strengt det er: http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article669215.ece
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 Hvis du har oppmøteplikt, må du nok bare skaffe deg en legeerklæring og bli hjemme med henne. Begge mine var syke en uke. Og ja, voksne som smittes ser ut som om de har byllepest og kan bli helt elendige, du kan ikke ta henne med deg.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 Du må ikke finne på å ta henne med deg på skolen!! Jeg er ett vandrende eksempel på at voksne med vannkopper blir VELDIG VELDIG syke:( jeg ble smittet av mine søte små i fjor sommer, eldstejenta var ikke syk en gang når hun hadde det, men JEG derimot, jeg holdt på å dø jeg-føltes ihvertfall slik. Jeg lå i 4 dager med 40 i feber og var utenfor denne verdenen, hadde ikke sjans til å ta med av ungene ett kvarter en gang. Og det så ut som jeg hadde byllepest, jeg så ikke UT, selv når jeg ble frisk igjen så så jeg skikkelig ille ut og lurte på om jeg noensinne kom til å se normal ut igjen. Så vær så snill å ikke utsett andre voksne for smitte.... Har hun ikke besteforeldre som kan se etter henne da?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #12 Skrevet 9. mai 2011 Uff beklager,jeg tenkte ikke på voksne som ikke har hatt denne barnesykdommen. Tenkte bare at barn fikk det og alle barn skal ha det før eller siden,så tenkte ikke at det var så strengt med barnehage osv. Besteforeldrene og resten av familien min bor 3 timer unna og jeg oppdaget vannkoppene nå når hun kom ut av dusjen for en time siden. Nytter ikke å få familien til å komme så sent Huff dette var kjipt hjelper ikke med legeerklæring for jeg må være tilstede uansett. Det er desverre slik med disse 100% oppmøtene. Hadde det vært 80% så kunne jeg vært borte 20%. Hmm jaja, jeg får tenke litt til hva jeg skal gjøre. H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå